خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: اگر پای تکفیری‌ها به داخل کشور کشیده می‌شد معلوم نبود ما بتوانیم مقابله کنیم اما با حضور به موقع و جانانه بسیجیان دلاور و همه کسانی که در این حوزه وارد شدند، امروز شاهد شکستن دیوارهای حاکمیت داعشی‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۵۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ، سردار حسن شاهوارپور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز سوم آذر، با بیان اینکه بسیج رویکردی است که امام عزیز به تأسی از پیامبر اکرم(ص) در جامعه  ایجاد کرد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در مواقع دشوار هنگامی که دشمنان اسلام اندیشه نابودی آن را در سر داشتند، با بسیج مردم توانستند چالش‌ها و مشکلات را برطرف کنند؛ نمونه بارز آن جنگ احزاب و فتح مکه بود که پیامبر(ص) توانستند با بسیج همه طوایف آن کار بزرگ را انجام دهند. امام راحل هم با استفاده از این رویکرد برای حل مشکلات و معضلات ایران اسلامی دستور بسیج را در سال ۱۳۵۸ داد.
وی با بیان اینکه اهداف مهم بسیج در حوزه امنیت و دفاع تعریف می‌شود، گفت: در دوران دفاع مقدس و مقابله با جریان گروهک‌های ملحدی که در آن روزها توسط دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تجهیز می‌شدند بسیج توانست در حوزه امنیت مهم‌ترین اطلاعات را فراهم آورده و طومار آنها را درهم پیچد و در دوران دفاع مقدس نیز همین اتفاق افتاد. 

 
وی تصریح کرد: ما هیچ پشتوانه خارجی نداشتیم اما بسیج توانست به عنوان یک پشتوانه پایان‌ناپذیر وارد عرصه مقابله با متجاوزین شود و صدق این گفتار شهدایی بودند که از اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب جوان، کشاورزان و عشایر جانانه وارد صحنه رزم شدند و جان عزیزشان را تقدیم کردند.

شاهوارپور با بیان اینکه اقدام بسیج در دوران دفاع مقدس به عنوان یک اقدام برجسته در تاریخ ملت ما ضبط و ثبت شد، افزود:  ما همیشه به این پشتیبانی و دفاع جانانه افتخار می‌کنیم. آنچه بسیار مهم است فرهنگ بسیج است. امروز فرهنگ بسیج در عالم یک فرهنگ ویژه و خاص جمهوری اسلامی است. این فرهنگ بر اساس باورهای دینی و فرهنگ عاشورایی بین آحاد مردم ما رشد کرده و با خون پاک شهدا آبیاری شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه هر ساله به توانمندی این فرهنگ ناب افزوده می‌شود، اظهار کرد: اگر دورانی برای کشور پیش بیاید مثل حادثه زلزله اخیر، می‌بینیم خیل عظیم مردم و آحاد بسیجیان در مساجد اقدام به همدردی با مردم زلزله‌زده می‌کنند. این به فرهنگ بسیجی برمی‌گردد. 
 
وی گفت: فرهنگ بسیجی بعد از دوران دفاع مقدس با هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) توسعه پیدا کرد، امام راحل در مقابل بدخواهان که می‌گفتند نیازی به بسیج نداریم محکم ایستادند و بعد از این دوران با هدایت‌های مقام معظم رهبری بسیج در راستای اهدافی که امام عزیز ترسیم فرمودند، ادامه یافت.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم بسیج گوش به فرمان ولی‌فقیه بودن است، گفت: پیروی از رهبری اولویت اول بسیج است. یکی از اقدامات بسیار مهم بسیج در سال‌های اخیر که موردنظر مقام معظم رهبری بود، ورود در حوزه محرومیت‌زدایی است.در این راستا تشکیل گروه‌های خودجوش و باانگیزه و اعزام آنها به مناطق محروم یکی از رویکردهایی است که بسیج بعد از جنگ دنبال کرد. 
 
وی افزود: رویکرد دیگر بسیج بعد از جنگ ورود در حوزه پژوهش و علم‌آموزی بود؛ بسیجیان ما در دانشگاه‌ها همواره در تلاش بودند سطوح علمی کشور را به درجات بالایی برسانند بنابراین ابداعات و اختراعات در بخش‌های مختلف پزشکی، صنعت و کشاورزی با پیگیری جوانان بسیجی ما باعث شد کشور ما را به توانمندی بالایی از نظر علمی برسانند.

شاهوارپور ادامه داد: از اقدامات برجسته در حوزه دفاعی دسترسی به فناوری موشک‌ها بود. در این حوزه تراوشات فکری بسیجی است که توانست جمهوری اسلامی را در حوزه دفاع به بازدارندگی اطمینان‌بخش برساند. در حوزه دسترسی به علوم هسته‌ای روز دنیا به صورت صلح آمیز اقدامات مؤثری انجام شد و با تفکر بسیجیان به سطحی رسیدیم که استکبار جهانی به شدت اعلام خطر کرد و تحریم‌هایی که پیش آمد به توانمندی‌های علمی ما برمی‌گردد.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان خاطرنشان کرد: موضوع دیگر توطئه‌ها و فتنه‌هایی بود که دشمنان ما در سال‌های اخیر می‌خواستند جمهوری اسلامی را به آن وسیله به چالش بکشانند و در انتخابات تلاش کردند این زمینه را به وجود آورند. 
 
وی گفت: در فتنه داعش و تکفیری‌ها نیز همه تلاش استکبار و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن مثل عربستان سعودی این بود که یک جریان جعل به وجود آورند و تجهیز کنند که یک معارضه جدی با اقدامات قهری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.
 
شاهوارپور اظهار کرد: اگر به سال‌های دورتر برگردید، می‌بینید که جریان تکفیری داعش چگونه با تجهیزات کامل به عنوان یک ارتش نامنظم تلاش می‌کرد نگرش مبارزه با اسرائیل را در جهان اسلام تبدیل به نگرش مبارزه با تفکر شیعه کند. 
 
وی افزود: ما هم به یاد داریم اولین شهیدی که برای دفاع از حرم رفت، شهید موسوی و بعد از آن شهید سواری بود که تقدیم جهان اسلام شدند. در آن موقع گفتن این موضوع که بشود به جبهه مقاومت اعزام نیرو کرد، سخت بود. شهدای اول مدافع حرم را مظلومانه تشییع می‌کردیم. این به موضع بصیرتی و تشخیص به موقع بسیج برمی‌گردد. 
 
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مقام معظم رهبری فرموده بودند: «این جبهه ممکن است یک جبهه داخلی در سوریه تعریف شود اما آن یک جبهه حق و باطلی است که در فتنه‌ها خودش را نشان نمی‌دهد.»
 
وی با بیان اینکه جریان داعش توسط آمریکا و علیه تفکر انقلاب اسلامی ایجاد شده است، گفت: اگر پای تکفیری‌ها به داخل کشور کشیده می‌شد معلوم نبود ما بتوانیم مقابله کنیم اما با حضور به موقع و جانانه بسیجیان دلاور و همه کسانی که در این حوزه وارد شدند امروز شاهد شکستن دیوارهای حاکمیت داعشی‌ها هستیم و این امر به همت تفکر بسیج و بسیجی بود و باید این تفکر را پاس بداریم.

شاهوارپور در پایان گفت: این کار عظیم جز با درایت‌های مقام معظم رهبری، نگاه ولایی ایشان، پشتیبانی مردم و تفکر بسیجی امکان پذیر نبود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها