عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بسیج را نماد مردم‌سالاری دینی دانست.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۸۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در یادواره شهدای راه آهن که به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج ایستگاه بین‌المللی راه آهن سرخس در فرهنگسرای امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه بسیج بر مبنای مشارکت مردمی بوده و یک نماد مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: در حقیقت در بسیج برای آرمان‌هایمان اجتماع کرده و متحد می‌شویم تا یک هدف مقدس را دنبال کنیم.
 
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از کلیدی‌ترین ابتکارات حضرت امام (ره) بنیان‌گذاری بسیج به معنی حضور مردم بود.
 
وی بسیج را رمز نجات‌بخش در جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: بسیج دربرگیرنده تمامی ارکان آرمانی جمهوری اسلامی است و این بسیج بود که با فراخوان حضرت امام (ره) به‌صورت مردمی در جنگ تحمیلی وارد میدان شد و در برابر رژیم صدام و تجاوز‌های او ایستاد و کشور را نجات داد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان داعش تصریح کرد: در عراق نیز این حشدالشعبی و حضور گسترده مردمی بود که با الگوی بسیج ما مقابل گروه تکفیری و تروریستی داعش ایستاد؛ حشدالعشبی که از نوجوان ۱۴ ساله تا پیرمرد ۷۵ ساله در آن حضور داشتند.
 
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بسیج امروز نه‌تنها منشأ اثر بوده، بلکه در سایر کشور‌هایی که می‌خواهند روی پای خودشان بایستند هم مدل‌سازی شده است.
 
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشور حضور یابد و مشکلات را آسیب‌شناسی کند، عنوان کرد: باید حرکت بسیج و این شجره طیبه که تناور شده در تمامی ابعاد گسترده‌تر شود.
 
وی با اشاره به زلزله فروردین خراسان رضوی عنوان کرد: در زلزله خراسان رضوی چهار هزار نیروی بسیجی و جهادی در قالب گروه‌های ۴۰۰ نفره در روستا‌های زلزله‌زده حضور یافتند و در ساخت مسکن به مردم روستا‌ها کمک کردند، بنابراین این اخلاص و روحیه جهادی و انقلابی بسیج برای کمک به مستضعفین باید تقویت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها