امام جمعه موقت یزد:

بی‌توجهی به شادی‌های حلال در یزد موجب رشد مجالس غیرمتعارف می شود/مسئولین روحیه بسیجی را در خود تقویت کنند

امام جمعه موقت یزد گفت: نپرداختن شادی‌های حلالی باعث می‌شود تا عده‌ای خود را متولی شادی مردم معرفی کنند و مثل چند سال قبل به بهانه شاد کردن مردم اقدام به برگزاری مجالس حرام و غیرمتعارف کنند.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۹۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌ سید جواد آیت‌اللهی امام‌جمعه موقت یزد، در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج): بر اساس روایات اگر عقول تمامی اهل زمین از عموم مردم تا علما و اندیشمندان باهم جمع شوند، هنوز توانایی درک این مقام والا را ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه یزد با اشاره به پشت سر گذاشتن ماه محرم صفر و قدردانی از اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی و تلاش نهادهایی همچون نیروی انتظامی و صدا سیما در این ایام تأکید کرد: در ایام شادی و جشن‌های مذهبی هم همان‌طور که اقشار مختلف مردم به ایام عزاداری توجه دارند باید به ایام شادی اهل‌بیت نیز توجه کنند و نسبت به این مهم بی‌تفاوت نباشند.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی بابیان اینکه از روز 8 ربیع‌الاول به بعد ایام شادی اهل‌بیت عصمت و طهارت است افزود: هیئت‌ها مذهبی یزد همان‌طور که برای عزاداری‌ها از مدت‌های قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و تدارک مراسمات را می‌بینند در این ایام نیز باید به فکر برگزاری جشن‌ها باشکوه باشند؛ چراکه شاد بودن در ایام شادی اهل‌بیت و اندوهگین بودن در ایام عزای ایشان، توصیه خود ائمه اطهار(ع) است.

وی بابیان اینکه نپرداختن به چنین مراسمات و شادی‌های حلالی باعث می‌شود تا عده‌ای خود را متولی شادی مردم معرفی کنند و مثل چند سال قبل به بهانه شاد کردن مردم اقدام به برگزاری مجالس حرام و غیرمتعارف کنند، تصریح کرد: در این ایام باید برپایی مراسم، اطعام کردن و راه‌اندازی دسته‌های شادی به مناسبت ایام جشن و شادی اهل‌بیت موردتوجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، بسیجیان را یاوران همیشگی ولایت عنوان کرد و افزود: نقش بسیج و فداکاری‌های جوانان بسیجی در پیروزی جبهه مقاومت نیز بی‌بدیل و مثال‌زدنی است چراکه بسیج شجره طیبه‌ای است که میوه و ثمره آن را همواره برای مردم و نظام مفید بوده است.

مسئولین روحیه بسیجی را در خود تقویت کنند

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی ادامه داد: به همت بسیج دست آوردهای فراوانی از ابتدای انقلاب تاکنون برای کشور به دست آمده و همه نسبت به این موضوع آگاه هستند، و بی شک مسئولین و اقشار مختلف مردم باید روحیه بسیجی را در خود تقویت کنند.

امام‌جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و پایان یافتن سیطره شجره خبیثه داعش بر عراق و سوریه و تبریک این مهم، اظهار داشت: علت اصلی پیروزی‌هایی از این قبیل امداد و یاری خداوند و لطف و فضل الهی است.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی بابیان اینکه این پیروزی دو عامل فرعی و مهم دیگر نیز دارد، اذعان کرد: رهبری مقتدرانه امام خامنه‌ای و هوشمندی و هدایت‌های به‌موقع ایشان نیز نقشی مهم و راهبردی در پیروزی جبهه مقاومت داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طول مدت رهبری امام خامنه‌ای همواره بر صلابت و اقتدار امام خامنه‌ای افزوده‌شده است، بیان داشت: همواره اقدامات ایشان به‌موقع و هدایت‌کننده بوده و شاهد هستیم که برخور‌د ایشان با یاران و مؤمنین دلسوزانه و پدرانه و با دشمنان و بدخواهان اسلام مقتدرانه و شدید است؛ که نمونه بارز این محبت در اقدامات ایشان در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه مشهود است.

وی با تأکید بر اینکه مجاهدت‌ها رزمندگان اسلام، دلیری‌ها مدافعان حرم و همیاری و همدلی مردم کشور از دیگر دلایل پیروزی جبهه مقاومت بود، خاطرنشان کرد: مقتدرترین و با درایت ترین رهبرها بدون یار و همراه موفق نخواهند بود.

وی در تشریح این روحیه، بیان داشت: داشتن ایمان و اخلاص و برای خدا کار کردن اولین مؤلفه روحیه بسیجی است.

خطیب نماز جمعه یزد در پایان از بصیرت و آگاهی و عمل جهادی و انقلابی به‌عنوان دیگر ویژگی‌های روحیه بسیجی نام برد و تصریح کرد: مسئولین نظام نیز باید همواره به دنبال این باشند که این ویژگی‌های ارزشمند را در خود تقویت کنند چراکه دارا بودن چنین ویژگی‌ها و داشتن روحیه جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب ضروری است.

لازم به ذکر است در نماز جمعه این هفته یزد به مناسبت هفته بسیج گروه‌های مختلف سازمان‌دهی شده بسیجی در نماز جمعه حضور داشتند و پیش از برگزاری نماز جمعه اقدام به برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین در مسجد ملا اسماعیل، محل برگزاری نماز جمعه یزد کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار