خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مذاکره نمی توانست داعش را نابود کند اظهار کرد: آنچه در طی ۴سال فتنه ی سی ساله ی استکبار را ریشه کن کرد مذاکره نبود مقاومت بود.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۵۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تبریک ماه ربیع الاول و هفته بسیج گفت: بسیجی یعنی کسی که تمام وجودش وقف اسلام است و به خود نمی اندیشد ودر طول تاریخ انقلاب پیوسته میوه های شیرینی را به ملت ما هدیه کرده و امروز بعد از ۴۰سال این شجره طیبه جهانی و در کشورهای دیگر هم الگوبرداری شده است.

مختاری با بیان اینکه برای اولین بار میوه شیرین بسیج را در سطح منطقه به ما هدیه کرده است اذعان کرد: مهم ترین مناسبت که این ایام کام ملت ما و ملت های منطقه را شیرین و دشمنان را سخت عصبانی کرده پاکسازی خاک سوریه و عراق از وجود داعشی ها است که در صحنه ی میدانی نابود شدند و ان شاءالله کم کم از زوایای پنهان و به صورت غیر میدانی هم اگر بخواهند ظهوری داشته باشند با هوشیاری ملت های منطقه و مدافعین حرم رو به اضمحلال خواهند رفت.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه این پیروزی حاصل دست به دست دادن سه عنصر است تصریح کرد: از ابتدای انقلاب هم هر زمان این سه عنصر با هم بودند به پیروزی دست یافتیم . عنصر اول دیانت، ایمان و تقوا است جوانان با ایمان و غیوری مانند شهید حججی است که پیروزی آفریدند.

وی با این عنوان که دومین عنصر رهبری و زعامت مقام معظم رهبری است اظهار کرد: مقام معظم رهبری با درایت، بصیرت، شجاعت و به موقع مردم را به این سمت دعوت کردند دستور مقابله با این فتنه گران را دادند.

 وی با بیان اینکه سومین عنصر پیروزی اتحاد است اتحادی که دوباره شکل گرفت تصریح کرد: اتحاد ملت ما، انقلاب را پیروز کرد و امروز اتفاق خوشایندی که افتاد این بود که این اتحاد فراملی شد و فقط مربوط به ملت ما نبود از عراق، لبنان ، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران  همه متحد و زیر پرچم مقام معظم رهبری جمع و مومنانه جنگیدند و پیروز شدند.

مختاری با بیان اینکه این پیروزی پیام های زیادی داشت گفت: اولین پیامی که این پیروزی داشت پیام به ملت های اسلامی و به خصوص برادران اهل سنت است.

وی ادامه داد: ملت های اسلامی و برادران اهل سنت در این چهل سال باید به خوبی دوست و دشمن خود را شناخته باشند دوست آنان آمریکایی نیست که داعش را به جان مردم سوریه و عراق انداخت اینان دشمنان اسلام و مسلمین هستند .

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیام دوم این پیروزی به دوستان مرعوب داخلی است اذعان کرد: اینان کسانی هستند که هنوز هم برای دشمن دل می سوزانند و هنوز معتقدند که باید خصومت های دشمن مستکبری مثل آمریکا را با لبخند و مذاکره جواب دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیام پیروزی برای این افراد این است که راه عزت و استقلال ما تقویت وحدت ، حمایت ، گرد هم آمدن بر محور ولایت فقیه ، پیروی از فرامین ایشان و مقاومت و ایستادگی است.

جبهه مقاومت داعش را شکست داد نه مذاکره

وی با بیان اینکه مذاکره نمی توانست داعش را نابود کند اظهار کرد: آنچه در طی ۴سال فتنه ی سی ساله ی استکبار را ریشه کن کرد مذاکره نبود مقاومت بود.

وی با این عنوان که اگر ملت ما شعار مرگ بر آمریکا می دهند نتیجه ی فتنه های خود آمریکا است گفت: آمریکا از مرداد سال۱۳۳۲ تا الان قبل از انقلاب با تهدید، استعمار، ذلیل کردن ملت ما، حاکم کردن یک دولت دست نشانده و بعد از انقلاب با فتنه های مختلف، ریختن خون هزاران جوان ما در انقلاب و در جنگ و با تحریم های ظالمانه و ... به دنبال مرگ ملت ما بوده است. ملت مظلوم ما چگونه از خدا مرگ چنین دولتی را نخواهد .

وی با این بیان که این دایه های مهربانتر از مادر باید بفهمند که آمریکا، داعش را برای ما ایجاد کرده گفت: اگر داعش سوریه و عراق را می گرفت و پایش به کشور ما باز می شد آنگاه این مرعوبین می فهمیدند که برای دولت مستکبری که چنین انسانهای وحشی ای را مسلح می کند شعار مرگ کم است و خود اسلحه گرفته و مانند مدافعان حرم این شعار را عملی انجام می دادند

وی با بیان اینکه  پیرمردها و پیرزن های روستایی ما هم فهمیدند ولی متاسفانه بعضی از سیاست بازان و غرب زدگان هنوز متوجه نیستند اظهار کرد: آن افراد فکر می کنند که خصومت دولتی مثل آمریکا را با مذاکره و لبخند و کوتاه آمدن می توان پاسخ داد نمونه روشن آن مذاکرات بود.

راه مقابله با آمریکا مقاومت، اتحاد، ولایت محوری و ایمان دینی است

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: اگر دولت آمریکا یک دولت عاقل و منصف بود باید از این فرصت استفاده می کرد و روز به روز در مسیر ایجاد تعامل و دوستی قدم بر می داشت اما مذاکرات به خوبی روشن کرد که آنان نیت های شوم دیگری دارند آنان با موجودیت ما مشکل دارند.

وی متذکر شد: آمریکا یک دولت مستکبر است یک دولتی که جز خود و نوکرانش کسی را نمی تواند در منطقه ببیند  این پیام را باید به روشنی سیاستمداران داخلی ما که همچنان دل در گرو با آنان دارد بدانند راه مقابله با آمریکا مقاومت، اتحاد، ولایت محوری و ایمان دینی است.

وی در ادامه اذعان کرد: پیام دیگر این پیروزی به شیعیان بی تفاوت و سکولار است اگر جمهوری اسلامی نبود داعشی ها تا چندکیلومتری بغداد آمده بودند و اگر بغداد و دمشق را می گرفتند دیگر شیعیان نمی توانستند بیست میلیون در اربعین پیاده رویی داشته باشند.

مختاری بیان داشت: شیعیان بیدار شوند اگر عظمت اسلام و قرآن را می خواهید باید همه بر محور مقام معظم رهبری یک قدرت محکم تشکیل دهیم تا دشمنان نتوانند به ما آسیب بزنند.

وی تاکید کرد:  دوستان بیدار و هوشیار شوند همه موظف هستیم از کسی که پرچم عزت، عظمت، استقلال شیعه و  اسلام را در کشور به دست دارد حمایت کنیم. و بدانید این بی تفاوت ها هم در جنایات داعش و دشمنان شریک هستند.

وی در پایان بیان کرد: آخرین پیام به استکبار بزرگ است ای آمریکا، ای دنیای استکباری غرب، بفهمید که ملت ما یک ملت مقتدر است و شما چاره ای ندارید جز اینکه ما را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای  به رسمیت بشناسید. بگذارید ملت های منطقه بر اساس فرهنگ خود کشورشان را اداره کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها