امام جمعه دامغان با بیان اینکه بسیج نیرویی مردمی و مظهر مردم سالاری دینی است، گفت: همبستگی و تفکر بسیجی ملت ما دشمن را در ضربه زدن به ایران ناکام کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۸۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه آذرماه سال جاری که با حضور گسترده مردم ولایتمدار دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته بسیج و رشادت‌های فراوان شهدای بسیجی در طول چهار دهه اخیر و بویژه هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که خدمت رسانی بی منت به دین و مردم ویژگی آن است.

وی با تأکید بر اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیروی مردمی بسیج ابر قدرت‌ها را به زانو درآورده است، اظهار داشت: اینکه جوانان بسیجی ما که نه امام را زیارت کرده و نه دوران دفاع مقدس را دیده‌اند امروز در ادامه راه شهدا با روحیه و اخلاص بسیجی اینگونه در همه صحنه‌ها حضوری مؤثر دارند از برکات و معجزات انقلاب اسلامی است.

نیروی مخلص بسیج بازوی توانمند ملت و نظام اسلامی است

خطیب نماز جمعه دامغان خاطر نشان کرد: ملت ما در مبارزه با نظام سلطه چندین دهه است که هزینه می‌دهد، مردمی صاحب تفکر و اندیشه، با روحیه انقلابی و بسیجی و جوانانی که در امور علمی و نظامی هر روز می‌درخشند، همه ما بسیجی هستیم، نیروی مخلصی که بازوی توانمند نظام اسلامی است و در جذب و بکارگیری و آموزش جوانان و مقابله با چالش‌های اجتماعی همواره موفق بوده است.

امام جمعه دامغان بسیج را نیرویی برآمده از میان مردم و مظهر مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: بسیجیان ولایتمدارترین اقشار جامعه هستند، آحاد مردم باید به بسیجی بودن خود ببالند؛ نیروی مردمی که اکثریت شهدای دوران دفاع مقدس را تقدیم کرد، زمینه‌ساز شکل‌گیری سپاه پاسداران شد و کشور را نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با تبریک پیروزی بزرگ جبهه مقاومت و نقش مهم رهبری جکیمانه و تیزبینانه رهبر معظم انقلاب در این دستاورد بزرگ، داعش را غده سرطانی نامید که مستکبران برای نابودی اسلام و مسلمانان و جبهه مقاومت آن‌ را به وجود آوردند و افزود: موضوع پایان سیطره داعش ثمره ایمان، مقاومت، ایستادگی و روحیه جهادی و انقلابی بود.

فعالان سیاسی مرز بندی خود را با ضدانقلاب و فتنه‌گران مشخص کنند

وی در ادامه با اشاره به تحرکات سیاسی برخی جریان‌ها و دیدار آنها با چهره‌های برجسته کشور، گفت: مرز بندی همه مسئولان و بازیگران عرصه سیاسی کشور باید با ضد انقلاب‌ها و فتنه‌گران 88 که به دنبال براندازی بودند باید مشخص باشد، کسانی که دل در گرو انقلاب و قانون دارند باید محور باشند، افراطیان باید دستشان از قدرت قطع شود، نمی‌توان با ضدانقلاب ارتباط داشت و خود را داعیه دار همراهی نظام و انقلاب دانست.  

همبستگی ملت ما دشمن را در ضربه زدن به ایران ناکام کرده است

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمین لرزه بزرگ کرمانشاه و مناطق غربی کشور، اظهار داشت: زلزله اخیر حادثه طبیعی دردناک با ظاهری بسیار مصیبت‌بار و رنج و دردهای بسیار بود، واقعه‌ای تلخ که می‌توان گفت تمرین و تقویتی شد برای نوع دوستی و مسئولیت پذیری، خدمات رسانی و یاری کردن هموطنان، آزمایش برای همه ما هم مردم و هم مسئولان، که البته مردم ما همچون همیشه در این میدان نیز خوب درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان ضمن قدردانی مجدد از خدمت رسانی سپاه و ارتش به زلزله زدگان با اشاره به اینکه ملت ایران در انقلاب، دفاع مقدس، تشییع امام راحل، انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها، راهپیمایی میلیونی اربعین، بلایای طبیعی همچون زلزله کرمانشاه و دیگر صحنه‌های خطیر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی همواره با حضورشان افتخار آفریده‌اند، اضافه کرد: به دلیل همین تفکر و همبستگی و هوشیاری است که دشمن از ضربه زدن به ملت ما ناکام مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید آیات نورانی قرآن را بخوانیم، در آن تعمق و تدبر کنیم، ببینیم قرآن از ما چه می‌خواهد، اخلاق قرآنی پیشه کنیم تا تقوا بر رفتار ما حکم فرما شود، نبی مکرم اسلام(ص) اخلاق و کرداری قرآنی داشت، بی‌تردید اگر اخلاق قرآنی در جامعه اسلامی گسترش یابد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بداخلاقی‌ها کاهش می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها