خبرهای داغ:
امام جمعه خضری دشت بیاض گفت: این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود، ضربه به دولتهای قبلی و کنونی امریکا و رژیم های وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به‏وجود آوردند.
کد خبر: ۸۹۵۲۸۳۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خطبه های نماز جمعه اظهارداشت: زلزله بسان همه بلاهاى طبيعى، اگرچه ظاهرى مصيبت‏بار، همراه با زجر و رنج بسيار دارد اما از آن جهت كه اصل آن در اختيار نوع بشر نيست، مى‏تواند آثار و بركاتى را نیز به‏دنبال داشته باشد.

وی از جمله آثار زلزله را تمرين و تقويت نوع‏دوستى و مسؤوليت‏پذیری دينى و انقلابی در يارى‏رسانى به آسيب‏ديدگان، آزمونی براى ظرفيتها و مديريتها دانست و افزود: کمبودی که پس از بروز اين حادثه مهيب و گسترده، به‏صورت طبيعى احساس مى‏شد مديرانى جهادی و كارآزموده متناسب با بحرانى همچون زلزله در همان لحظات اوليه است.

 یعقوبی ادامه داد: براى آن‏كه در كنار مديران محلى كه خود به‏لحاظ روحى در معرض آسيب قرار گرفته بودند، باید مدیرانی ولو با احکام موقت در کنار مدیران محلی مستقر می شدند و نبض اداره امور را در ابعاد مختلف به دست گیرند.

امام جمعه خضری دشت بیاض گفت: حضور خالصانه و برای خدمت رسانی واقعی مسئولان ارشد نظام قطعا التیامی بر دردهای مصیبت زدگان است و از طرفی روند امدادرسانی را از نزدیک ملاحظه ی کنند و در محل و با توجه به شرایط تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: در این ميان سفر مقام معظم رهبرى(مدظله) و بازديد و ديدار چهره به چهره با آسيب‏ديدگان و سپس جلسات تصميم‏گيرى مؤثر و قاطع معظم‏له، نقطه عطفى شد در خاطره مردم مصيبت‏ديده و آسيب‏ديده، ( که البته چنين رفتارى تنها زيبنده و شايسته رهبران الهى است).

حجت الاسلام والمسلمین"یعقوبی" افزود: دشمنان ملت ايران خصوصا آمريكاى جنايتكار در اين حادثه هم خباثت خود را آشكار كردند و با بلوكه كردن كمك‏هاى نقدى مردم كشورهاى مختلف به زلزله‏زدگان نشان دادند كه با ملت ايران دشمنى تمام‏نشدنى دارند و در يك مورد از اين كمك‏ها، كمك ۲۰۰ هزار دلارى(800 میلیون تومان) براى هلال احمر كرمانشاه و قربانيان زلزله غرب ايران توسط خزانه‏دارى دولت آمريكا بلوكه شد.

وی افزود: ایران اسلامی را غم و اندوه زلزله غرب کشور فرا گرفته بود که پروردگار متعال جلوه ای دیگر از رحمت خود را برای همه مسلمانان و مظلومین جهان نمایان کرد و آن هم پیروزی حق بر باطل و نصرت حزب الله بر حزب شیطانی داعش و تکفیری که زائیده افکار آمریکایی صهیونیستی است .

امام جمعه خضری دشت بیاض افزود: انصاف قضيه اين‏كه هرچه تلاش كنیم تا حق مطلب در باب پيروزى عظيم امت اسلام با محوريت جبهه مقاومت بر شجره خبيثه داعش و بلكه بر جبهه استكبار، به فرماندهی سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی ادا شود و مراتب قدردانی خود را از همه مجاهدان اسلام به ویژه شهدا و جانبازان مدافع حرم اعلام کنیم، کلام و زبان قاصر از ابراز آن است.

وی گفت: خدای بزرگ را با همه‏ی وجود سپاسگزارم که به مجاهدات فداکارانه‏ی شما و خیل عظیم همکارانتان در سطوح مختلف، برکت عطا فرمود و شجره‏ی خبیثه‏ای را که به دست طواغیت جهان غرس شده بود، به دست شما بندگان صالح در کشور سوریه و عراق ریشه‏کن کرد.

یعقوبی ادامه داد: این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود، ضربه‏ی سخت‏تر به سیاست خباثت‏آلودی بود که ایجاد جنگ داخلی در منطقه و نابودی مقاومت ضدّ صهیونیستی و تضعیف دولتهای مستقل را به‏وسیله رؤسای شقیّ این گروه گمراه هدف گرفته بود. ضربه بود به دولتهای قبلی و کنونی امریکا و رژیم های وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به‏وجود آوردند و همه‏گونه پشتیبانی کردند تا سلطه‏ی نحس خود را در منطقه‏ی غرب آسیا بگسترانند و رژیم غاصب صهیونیست را بر آن مسلط سازند.

 وی با بیان اینکه خدا را بر این نعمت عظمی و این نصرت و پیروزی بزرگ شاکریم چون  پايان داعش در حقیقت ثمره مقاومت، سازش‏ناپذيرى و روحيه جهادى و انقلابى فرزندان این مرز و بوم و نیروهای حزب اللهی در عراق و سوریه و لبنان بود افزود:  لذا رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با بسیجیان فرمودند: این‏که بعداز ۳۸سال جوانانی که نه امام را زیارت کردند و نه دفاع مقدس و انقلاب را دیدند، اینجور درصحنه حاضر باشند و اثرگذاری کنند، این از معجزات انقلاب است. در منطقه، جمهوری اسلامی یعنی همین شما جوانان توانستید آمریکای مستکبر را به زانو دربیاورید و شکست دهید. ماجرای سوریه و عراق، دفع غده سرطانی‏ای بود که به‏وجود آوردند تا حادثه‏ای را علیه جریان مقاومت ایجاد کنند.

وی افزود: هشدار امام به مسئولان کشور: از جمله خطراتي که امام راحل احساس مي‏کردند آن بود که مسئولان کشور از بسيجيان فاصله بگيرند و از اين‏رو در سال ۱۳۶۷ در پيامي به بسيجيان خاطرنشان کردند که «من دست یكایك شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می‏دانم كه اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت».

امام جمعه خضری دشت بیاض به نکته دیگر اشاره کرد وگفت: نكته ديگر اين‏كه اروپا ثابت كرده كه از خود عزم و اراده‏اى ندارد، وقتى آمريكا تصميم به كارى بگيرد. شركت‏هاى اروپايى نظير توتال ثابت كرده‏اند كه به هيچ عنوان پايبندى به تعهدات را در خود احساس نمى‏كنند.

وی نیز گفت: آن‏هايى كه نظام اسلامى و جمهورى اسلامى را تهديد مى‏كنند كه ما چنين مى‏كنيم، چنان مى‏كنيم، بدانند: جمهورى اسلامى به بركت تفكّر بسيجى و عمل و حركت بسيجى شكست‏ناپذير است. هر فرد ايرانى بالقوّه يك بسيجى است، مگر عدّه معدودى كه يا دچار خودپرستى‏اند يا دچار شهوت‏پرستى‏اند يا دچار پول‏پرستى‏اند يا دستشان زير سنگ دشمن است، آن‏ها را مى‏گذاريم كنار؛ معدودند، زياد نيستند.

یعقوبی ادامه داد: اكثريّت قاطع ملّت ايران بالقوّه بسيجى‏اند؛ دليل شكست‏ناپذيرى نظام جمهورى اسلامى اين است. منتها بايد حواسّ همه جمع باشد؛ امتحان هميشه هست، براى همه هست؛ حركت نبايد سست بشود؛ جهت حركت اشتباه نبايد بشود؛ جهت حركت به سمت استكبار است، مقابله با استكبار است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها