مسئول سیاسی سپاه ابرکوه مطرح کرد:

گفتمان مقاومت تنها راهکار خروج کشور از مشکلات فعلی

مسئول سیاسی ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در نشست روشنگری گفت: کشور ایران گفتمان‌های مختلف را تجربه کرده است، اما تنها راهکار خروج کشور از مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، گفتمان مقاومت است.
کد خبر: ۸۹۵۲۹۰۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، هم‌زمان با گرامیداشت هفته بسیج نشست روشنگری با موضوع «مقایسه گفتمان مقاومت با گفتمان سازش و مذاکره» با سخنرانی علی شمس مسئول سیاسی ناحیه مقاومت بسیج در سالن اجتماعات دفتر امام‌جمعه ابرکوه برگزار شد.
شمس با بیان اینکه گفتمان سازش از اوایل انقلاب وجود داشته است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته پس از انقلاب گفتمان‌های مختلفی توسط دولت‌هایی که به روی کارآمدند مطرح شد، اما هیچ‌کدام همچون گفتمان مقاومت راهگشای مشکلات کشور نبوده و نیست.
وی خاطرنشان کرد: در یک دوره دولت افرادی را برای کسب تخصص به کشور‌های غربی فرستاد تا کشور ایران را همچون ژاپن پویا کند که آن افراد نه تنها برای کشور مثمر ثمر نبودند بلکه تعهدات خود را نیز زیرپا گذاشتند. در دوره دیگر به علت گفتمان استکبارستیزی صرف دولت آماج حمله‌های شدید سیاسی و فرهنگی قرار گرفت که در همین راستا بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای برای مقابله با این تفکر راه‌اندازی شدند.
مسئول سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، ادامه داد: وقتی شعار چرخیدن چرخ سانترفیوژ و چرخ زندگی مردم توسط دولت بعدی مطرح شد، چون مردم از نظر اقتصادی دچار نوسان شده و از عدم ثبات اقتصاد ناراضی بودند، این شعار در آن شرایط جامعه و جو روانی که ایجادشده بود، بسیار موردپسند مردم قرار گرفت.
شمس اذعان کرد: گفتمان اعتدال، سازش و مذاکره عملاً در حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دستاورد حائز اهمیتی نداشت و ثابت کرد که نمی‌توان ظرفیت‌های خالی کشور را با نگاه به بیرون پُر کرد، بلکه باید به تفکر مقاومت روی آورد.
وی اضافه کرد: اگر امروز بعد از ۳۸ سال کشور ایران از نظر امنیتی برترین کشور منطقه محسوب می‌شود، ناشی از الگو گرفتن از تفکر و گفتمان مقاومت است؛ چرا که گفتمان مقاومت نگاهش به درون است و با توجه به ظرفیت‌ها پتانسیل‌هایی که وجود دارد، کشور را می‌سازد.
گفتنی است این نشست به همت حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س) با حضور گسترده بانوان بسیجی برگزار شد.
ارسال نظرات