خطیب جمعه ساوه گفت: بسیج پشتوانه انقلاب و مایه امید و سرمایه بزرگ اجتماعی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و شرف و هویت ملی است.
کد خبر: ۸۹۵۲۹۲۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کمک قومیت های مختلف در زلزله کرمانشاه نشان داد تبلیغات مستکبرین مبنی بر تبعیض و اختلاف دروغ است و همه نیروهای نظامی و انتظامی برخلاف بعضی سیاسیون، مخلصانه به خدمت شتافتند.

وی افزود: بعضی اساتید و هنرپیشه های سیاسی از زلزله به دنبال شهرت طلبی و تخریب چهره نظام بودند ولی نیروهای خودجوش مردمی و موکب های اربعین به سرعت برای کمک حاضر شدند.

حسینی با اشاره به حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده بیان کرد: رهبری بدون نمایش تبلیغاتی از مناطق مختلف زلزله زده بازدید کردند و با سرکشی از چادرهای اسکان موقت از نزدیک جویای مشکلات مردم و روند خدمات شدند.

وی ادامه داد: ایشان در سخنرانی، قدردان دفاع این مردم از مرز و بوم کشور در دوران دفاع مقدس بودند.

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: شکست داعش و جبهه استکبار در برابر جبهه مقاومت، معجزه انقلاب اسلامی بود زیرا کارشناسان نظامی دنیا زمان لازم برای شکست داعش را ۳۰ سال تخمین زده بودند.

وی افزود: داعش با هدف ایجاد سپر امنیتی برای رژیم صهیونیستی، ایجاد اسلام هراسی، ایجاد تفرقه به نام شیعه و سنی، جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی و کاهش شدید قیمت نفت برای تضعیف بنیه اقتصادی ایران به وجود آمد.

هدف اصلی داعش ایران بود

حسینی تصریح کرد: هدف اصلی داعش پس از عراق و سوریه حمله به ایران بود و عراق و سوریه بهانه و مقدمات کسب قدرت کافی برای حمله به ایران بودند.

وی ادامه داد: لطف خدا، رهبری داهیانه، فتوای مرجعیت عراق و حضور نیروهای بسیجی، توطئه مستکبران را خنثی کرد.

امام جمعه ساوه شرح داد: داعش تا نزدیکی سامرا و بغداد در عراق و حرم حضرت زینب(س) در سوریه پیشروی کرد که با دخالت سپاه قدس و نیروهای مردمی متوقف و نابود شد.

وی با تقدیر از نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش افزود: ای کاش مسئولین مانند سردار سلیمانی سرباز رهبری بودند و مخلصانه برای خدا کار می کردند، حکومت داعش تمام شد اما این تفکر تکفیری هر لحظه می تواند از جای دیگری سر برآورد نباید غافل شد.

بسیج پشتوانه انقلاب و هویت ملی است

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج پشتوانه انقلاب و مایه امید و سرمایه بزرگ اجتماعی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و شرف و هویت ملی است.

وی ادامه داد: بسیج یعنی آمادگی همیشگی برای دفاع از کشور، مکتب، مردم و نظام اسلامی هر زمان که مورد تهدید دشمن قرار گرفت.

حسینی بیان کرد: بسیج یعنی لشکر جان برکف و مخلص برای خدمت بی منت و جهادی به ملت و اگر انفلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار گرفت به خاطر این روحیه و شجره طیبه بود.

وی افزود: اگر امام علی(ع) نیروهای فداکار بسیجی داشت هرگز ۲۵ سال خانه نشین نمی شد، بسیج یک نیروی دولتی نیست، یک نیروی مردمی و مکتبی است.

فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است

امام جمعه ساوه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ساوه اظهار کرد: فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است اگر دنبال نظام سازی اسلامی و تمدن اسلامی هستیم باید به کار فرهنگی و نه صرفا نمودهای فرهنگی نمایشی اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: باید به فرهنگیان بخصوص معلمان و سپس اساتید اهمیت داد، این چه نظام بودجه بندی است که معلمان نیازمند شغل دوم برای گذران امورات زندگی هستند؟

حسینی گفت: اول باید معنای فرهنگ را دانست تا اهمیت کار فرهنگی، هفته فرهنگ و فرهنگیان درک شود.

وی ادامه داد: فرهنگ آن باورها و اعتقادات بنیادین و نظام ارزشی و هنجاری است که سبک زندگی مبتین بر آن است.

اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند

حسینی با اشاره به برگزاری اجلاس محبان اهل بیت(ع) تصریح کرد: اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند که باید به آنها تمسک بجوییم تا پیروز شویم.

وی افزود: وهابیت و شیعه لندنی به نام اهل بیت(ع) شعار می دهند و اما با اهانت به مقدسات شیعه و سنی موجب تفرقه جهان اسلام می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات