به همت حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) برگزار شد؛
همایش نهضت روشنگری با موضوع تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری به همت قرارگاه فائز حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) برگزار شد .  
کد خبر: ۸۹۵۳۰۳۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیچ از کرج ، به همت قرارگاه فائز(پایگاه های شهید صدوقی ، ریحانة النبی، شهید غلامحسینی) خواهران، حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) و پایگاه شهید  صمصامی برادران همایش نهضت روشنگری با موضوع تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف ضرورت آشنایی با اندیشه های راهبردی ایشان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فخریان مبلغ اندیشه های مقام معظم رهبری (اعزامی از قم) در مسجد جامع صاحب الزمان واقع در منطقه شهید صدوقی برگزار شد.

در این همایش روشنگری حجت الاسلام و المسلمین فخریان با اشاره به اینکه امیر المومنین(ع) در مدت حکومت ۴ سال و ۹ ماهه خود دائم در جنگ با کفار و منافقین بود برای تشکیل حکومت الهی فرمودند؛ امام خمینی (ره) برای تشکیل حکومت اسلامی از سال ۱۳۴۲ شروع به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی کردند تا سرانجام در بهمن ۱۳۵۷ موفق به تشکیل حکومت اسلامی شدند، کاری که آمال تمام انبیاء بود .

همچنین ایشان با اشاره به سخن امام(ره) بیان داشتند برای تشکیل دولت کریمه مهدوی باید این ۵ مرحله طی شود:

۱- رفتن طاغوت ۲- تشکیل نظام اسلامی ۳- تشکیل دولت اسلامی ۴- تشکیل جامعه اسلامی ۵- تشکیل تمدن نوین اسلامی که امام (ره) دو مرحله اول را که رفتن طاغوت و  تشکیل نظام اسلامی بود را در طی ۱۵ سال به پایان رساندند.

وی در ادامه افزود : امروزه همه ما بسیجیان و غیر بسیجیان و مردم موظف هستیم، به حفظ نظام انقلاب اسلامی حتی با اهدای جان خود و رسیدن هر چه سریعتر به مراحل دیگر جهت تشکیل تمدن نوین اسلامی و تحقق دولت کریمه مهدوی.

حجت الاسلام و المسلمین فخریان گفت : برای حفظ نظام اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی جهت تحقق حکومت مهدوی همه ما باید حول محور ولایت فقیه و مطیع ایشان باشیم، به همین خاطر این نیاز احساس می شود که وظایف رهبری را برای مردم تبیین و روشنگری کنیم.

مبلغ اندیشه های مقام معظم رهبری در ادامه خاطر نشان کرد : مردم هنوز وظایف رهبری را به خوبی نمی دانند به همین خاطر کم کاری قوه ی قضائیه ، دولت ، قوه ی مقننه و سایر دستگاه های زیربط را به پای رهبری و نظام جمهوری اسلامی می گذارند در صورتی که خود حضرت آقا فرمودند: ( وظیفه من این است که مواظب باشم انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خودش منحرف نشود) نه اینکه  وظایف و کارهای دستگاه های مختلف اجرایی را انجام بدهم.

ایشان با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که شامل مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری در سال ۵۳ در مشهد مقدس و در سن ۳۴ سالگی ایشان بوده است گفت: ما طرح سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری را چند ماهی است در تمام مساجد کشور راه اندازی کردیم با هدف آشنایی بسیجیان ، هیئتی ها ، مسجدی ها و مذهبی ها با منظومه فکری مقام معظم رهبری و سپس ترویج و نشر منویات رهبری توسط ایشان برای عامه مردم است .

ایشان در آخر با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی بیان داشتند: طبق فرموده حضرت آقا ما برای رسیدن به نقطه مطلوب فرهنگی هنوز فرسنگ ها فاصله داریم و این وظیفه ماست که اندیشه های مقام معظم رهبری را برای مردم و جهان تبیین کنیم جهت انجام یک کار تشکیلاتی بزرگ برای حل معضلات فرهنگی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی.

 

 

 

خبرنگار بسیجی: سارا صفرعلی

ارسال نظرات
پر بیننده ها