خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ماندگاری:

عناصر داعش خوارج زمانه هستند/ نتیجه مقاومت در نهایت پیروزی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: عناصر داعش خوارج زمانه هستند و این گروه تروریستی، تجهیزات نظامی زیادی را از دشمنان کشورمان دریافت کرد.
کد خبر: ۸۹۵۳۰۶۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری امشب در هیأت آل یاسین با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در طول انقلاب شاهد بودیم که مردم کشورمان با کمترین امکانات رژیم طاغوت را ساقط کردند.

وی ادامه داد: عناصر گروه تروریستی داعش خوارج زمان هستند، داعش ثروتمندترین گروه تروریستی بود و نفت کشورهای عراق و سوریه را صادر می‌کرد، داعش تجهیزات نظامی زیادی را از دشمنان کشورمان دریافت کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شهدای مدافع حرم به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند و با خون این شهدا، حکومت داعش در عراق و سوریه از بین رفت، نابودی حکومت خودخوانده این گروه تروریستی پیامش این بود که در نهایت خون بر شمشیر پیروز می‌شود.

ماندگاری با اشاره به پیام‌های نابودی حکومت خودخوانده داعش اظهار کرد: نابودی این حکومت نشان داد که قطعا مقاومت زودتر از تسلیم به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: شیطان نیاز شناسی دقیقی دارد و نیاز انسان را به راحتی تشخیص می‌دهد، شیطان به دنبال گمراه کردن انسان است و به این دلیل به او آدرس اشتباهی را می‌دهد، اگر ما انسان‌ها مراقب این ویژگی شیطان نباشیم، به راحتی گمراه می‌شویم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شیطان ظاهر دلسوز و مهربانی دارد، ولی باطنش خبیث است، شیطان برای گمراه کردن سعی می‌کند که امام معصوم را مزاحمی برای مردم معرفی کند.

ماندگاری، سوء استفاده از ارزش‌ها را شیوه شیطان دانست و تصریح کرد: مقاومت در مقابل شیطان‌های درونی و بیرونی در نهایت موجب پیروزی می‌شود، اگر در مقابل نفس اماره مقاومت کنیم به مقام‌های بالای معنوی خواهیم رسید و گره‌های زندگی مان باز می‌شود.

وی ادامه داد: خوردن غذایی که از مال حرام باشد، مقدمه برای ارتکاب گناهان مختلف است، یکی از دلایل ارزش بالای روزه این است که این فریضه مقاومت در برابر نفس انسان است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در مراسم اربعین با وجود اینکه میلیون‌ها نفر شرکت می‌کنند، کسی گرسنه نمی‌ماند و این مساله به برکت امام حسین(ع) است، در مراسم پیاده روی اربعین مردم به یکدیگر کمک می‌کنند.

ماندگاری با اشاره به داستان کربلایی کاظم اظهار کرد: او به دلیل مداومت بر پرداخت زکات به مقام بالایی رسید و بدون داشتن سواد، حافظ قرآن شد.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) فرمود من ضمانت می‌کنم اگر کسی انفاق کند، اموال او بیشتر شود، براساس روایات انسان باید هر روز صدقه بدهد، مراجع عظام تقلید هم بر دادن صدقه مداومت دارند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بستر خوردن اموال حرام، پر خوری است، نباید بر سر سفره‌هایی حاضر شویم که غذاهایشان از اموال حرام تهیه شده باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید سعی کنیم که عصبانی نشویم، در صورت عصبانی شدن هم باید تلاش کنیم که عصبانیت  خودمان را کنترل کنیم، ائمه معصومین(ع) در مقابل توهین دشمنان، عصبانی نمی‌شدند و سعی می‌کردند که آن‌ها را هدایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان در صورت مقاومت بر غضب به درجات بالای معنوی می‌رسد، نباید در مقابل توهین دیگران به خودمان به آن‌ها توهین کنیم، بلکه باید رفتار بد دیگران با خودمان را با رفتار خوب پاسخ بدهیم.  

ارسال نظرات