فرمانده سپاه در مسجد جامع دهگلان:

بهر ه برداری ۵۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در دهگلان

کد خبر: ۸۹۵۳۱۳۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سرهنگ پاسدار محمد رضا حیدری در مسجد جامع شهر دهگلان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و تبریک هفته مبارک بسیج اظهار داشت: بسیج مستضعفین در ۵ آذر سال ۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی افزود: بسیج در طول ۳۸ سال عمر نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار ارزشمند به مردم جامعه ارائه نموده و در تمامی صحنه‌ها حضور مستمر داشته است.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری بسیجیان در طول ۸ سال دفاع مقدس گفت: بسیجیان بعد از جنگ تحمیلی نیز درعرصه‌های عمران و سازندگی، علمی، پژوهشی و... حضور پرنگ داشته و دارند.

فرمانده سپاه دهگلان ضمن تاکید برایثار و فداکاری بسیجیان در طول ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وظیفه ماست که رشادت و ایثار بسیجیان به جوانان منتقل شود و نسل آینده طوری پرورش یابند که اهدافشان در راستای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.


از ۶۵ هزار نفر جمعیت شهرستان ۲۷ هزار نفر عضو بسیج هستند


فرمانده سپاه دهگلان گفت: از جمعیت ۶۳ هزار نفری شهرستان ۲۷ هزار نفر در قشر‌های مختلف کار گری، فرهنگیان، دانشجوی، دانش آموزی، اصناف و بازاریان از برادران و خواهران عضو بسیج هستند.

خدمات بسیج در بحث سلامت جامعه

فرمانده سپاه دهگلان با اشاره به خدمات بسیج گفت: بسیج سپاه دهگلان در بحث سلامت مردم شهرستان در زمینه شناسایی ومدد کاری به بیماران صعب الاعلاج، صدور دفترچه بیمه درمانی، و کارت درمانی سلامت بسیجان خدماتی بوده که ارائه نموده است.

وی افزود: کمک به معسرین و افراد بی بضاعت، پرداخت وام‌های قرض الحسنه، اعزام تعدادی از بسیجیان وخانواده‌های شهدا به مشهد مقدس ازدیگر خدمات این ناحیه بوده است.

خدمات سپاه درزمینه فرهنگی ورزشی/ توزیع ۱۵۰۰ بسته آموزشی، فرهنگی به مبلغ ۹۰ میلیون تومان در میان دانش آموزان روستا‌های محروم

حیدری با اشاره به خدمات فرهنگی اظهار داشت: سپاه دهگلان با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند و محروم شهرستان اقدام به توزیع ۱۵۰۰ بسته آموزشی ّبه مبلغ ۹۰ میلیون تومان شامل لوزام التحریر، کیف مدرسه و... درمیان دانش آموزان مناطق محروم شهرستان نموده است.


۵۰ پروژه محرومیت زدایی درشهرستان به بهره برداری رسید

فرمانده سپاه دهگلان با اشاره به محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی گفت: بسیج در هرجای از جامعه احساس کمبود و نیاز کند وظیفه خود می‌داند برای رفع نیاز وارد شود، زیرا خدمات رسانی از وظایف سپاه و بسیج سازندگی است.

حیدری با بیان خدمات بسیج سازندگی دهگلان و قرارگاه پیشرفت و آ. بادانی در راستای محرومیت زدایی در سال ۹۵ ونیمه اول سال ۹۶ اقداماتی خوبی صورت گرفته و پروژه‌های درمناطق محرم به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه گفت: آبرسانی به ۳ روستا، اصلاح راه روستایی، احداث ۳ خانه عالم روستایی، احداث ۳ پل روستایی، کمک به احداث غسالخانه در ۵ روستا، احداث مسجد در ۸ روستا، کمک به احداث ۴ خانه محروم در ۴ روستا، مرمت و بازسازی مدارس ۵ روستا، سرویس بهداشتی ۱۲ روستا از پروژه‌های محرومیت زدایی بوده که درمناطق محروم شهرستان دهگلان اجرایی شده است.

مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ به ۱۵ نفر در دهگلان پرداخت شده است

حیدری ایجاد اشتغال و کارآفرینی را یکی از راهکار‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سپاه دهگلان دراین راستا با هدف ایجاد اشتغال جوانان شهرستان دهگلان مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان به تعداد ۱۵ نفر دراستای پرورش پروار بندی، پرورش ماکیان (بلدرچین وشتر مرغ) و پرورش ماهی سرد آبی پرداخت نموده است.


رداخت ۱۳۰ میلون تومان به ۱۲ نفر جهت ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

سرهنگ حیدری بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی را توسعه صنایع تبدیلی دانست و اظهار داشت: کارآفرینان با ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان می‌توانند در زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور موثر باشند.

وی در ادامه گفت: بسیج سازندگی سپاه دهگلان در این راستا مبلغ ۱۳۰ میلون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به ۱۳ نفر جهت ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان دهگلان پرداخت نموده است و تعدای عرصه هم دردست اقدام است که بسیج سازندگی پیگیر خواهد شد که در آینده اقدام وبه بهره برداری خواهد رسید.

قرار گاه پیشرفت و آبادانی مبلغ ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته است

فرمانده سپاه دهگلان با اشاره به خدمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: درهرشهرستان یک دهستان محروم در نظر گرفته شده و در دهگلان بلدستی به عنوان دهستان محروم شناسایی شده که تعداد پروژه و مشکلات پیگیری و در دست اقدام است.

وی در ادامه گفت: ملبغ ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تصویب شده و قریب ۴۰ عرصه پیگیری وشناسایی شده که در آینده نزدیک با این عرصه اقدامات شروع خواهد شد.

حیدری گفت: با توجه به اینکه دهستان بلدستی به صورت پایلوت در نظر گرفته شده و قرارگاه پیشرفت و آبادانی اقداماتی انجام خواهد داد که ۵۰ درصد اعتبار از طریق سپاه تامین می‌شود ونیاز است ۵۰ درصد دیگر آن از طریق خود یاری وکمک‌های فرمانداری وبخشداری‌ها صورت گیرد تا خدمات موثرتر وبهتر به مردم ارائه شود.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات