عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
شیری گفت: دولت از تاریخی که وارد بازار خرید و فروش املاک شد اکثر بانک ها به سوی ساخت و ساز و املاک داری و... روی آوردند.
کد خبر: ۸۹۵۳۲۱۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲

غلامحسین شیری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به علل روی آوردن بانک ها به بنگاه داری و دوری آنها از حمایت و مشارکت در بخش تولید کشور گفت: دولت از تاریخی که وارد بازار خرید و فروش املاک شد اکثر بانک به سوی ساخت و ساز و املاک داری و... روی آوردند.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بانک ها با بنگاه داری رقیب تولید شدند؛ تصریح کرد: لذا بانک ها به جای حمایت از تولید رقیب تولید و بخش خصوصی شدند.البته یک چند وقتی به علت رکود در بحث مسکن یا قوانینی که برای بانک ها اجرا شد آنها از بنگاه داری و خرید ملک و املاک دوری کردندو به سمت حمایت از تولید رفتند.

بانک ها با بنگاه داری رقیب تولید شدند

وی با بیان این مطلب که بانک طی چند سال اخیر به دلایل نامعلومی از حوزه بنگاه داری و خرید ملک واملاک فاصله گرفته اند، خاطرنشان کرد:   روند بنگاه داری بانک چند سالی است که کند شده است اما مشخص نیست که رکود بازار مسکن یا قوانین موجود باعث شده تا بانک ها به جای ملک داری به بانک داری روی بیاورند.بانک مرکزی درقبال بانک ها مسئول است و باید سیاست گذاری های درست و صحیحی را اتخاذ کند تا بانک ها به  سمت اقتصاد مقاومتی و تولید روی بیاورند.

ارسال نظرات