عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

رشدموسسات مالی غیرمجاز به اعتمادمردم لطمه‌زد

شیری گفت: یکی از پدیده های زشتی که در کشور به وجود آمد و قابل دفاع هم نیست رشد برخی از موسسات مالی غیر مجاز در کشور بود که دولت مجبور به توفیق و جمع آوری آنها شد.  
کد خبر: ۸۹۵۳۲۱۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶

غلامحسین شیری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به ظهور پدیده ی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و لطمه به اعتمادسازی مردم گفت: یکی از پدیده های زشتی که در کشور به وجود آمد و قابل دفاع هم نیست رشد برخی از موسسات مالی غیر مجاز در کشور بود که دولت مجبور به توفیق و جمع آوری آنها شد و نتیجه آن بی اعتمادی مردم به این موسسات مالی و اعتباری بود.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که رشد و تأسیس موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز زیر چشمان بانک مرکزی توجیهی ندارد؛ افزود: رشد موسسات غیر مجاز زیر چشمان بانک مرکزی قابل توجیح نیست چون ما برای راه اندازی یک واحد صنفی کوچک در متراژ یک زیرزمین دستگاه ها و نهادهای مختلف نظارت دارند و آن را کنترل می کنند اما یک موسسه مالی و اعتباری با چنین وسعتی غیرمجاز فعالیت می کند.

 رشد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز،به اعتماد مردم لطمه زد

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که برای تأسیس یک واحد صنفی کوچک چندین واحد نظارتی وجود دارد؛ خاطرنشان کرد:  ما برای یک واحد صنفی کوچک پروانه ساخت و... صادر می کنیم اما به راحتی یک موسسه مالی غیر مجاز 600 هزار شعبه در کشور تأسیس می کند و 20 هزار کارمند به استخدام می گیرد.موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز لطماتی به اعتماد مردم،اقتصاد کشور و فعالان اقتصادی  زد و امیدواریم بانک مرکزی در این خصوص سیاستی اتخاذ کند تا دیگر شاهد چنین برنامه هایی نباشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار