مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: در تلاش هستیم بتوانیم با اتکا به توانمندی بانوان هنرمند مینابی رونق بین المللی صادرات صنایع دستی این شهرستان به مجامع بین المللی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۲۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،زهرا یعقوب نژاد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در حاشیه برگزاری اولین همایش کارآفرینان برتر شهرستان میناب، اظهار کرد: زنان ما نشان داده اند می توانند در همه زمینه ها از جمله اقتصادی اشتغال و فرهنگی اجتماعی بسیار موفق باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این همایش با اشاره به اینکه غالب بانوان هرمزگان در حوزه صنایع دستی فعالند افزود: در راستای حمایت از تولیدات بومی و محلی باید فضای مناسب برای عرضه تولیدات بومی و محلی فراهم کنیم و هم مکانی برای عرضه محصولات آنان متناسب با ظرفیت های گردشگران اختصاص یابد.

زهرا یعقوب نژاد افزود: با توجه به ظرفیت زنان هرمزگانی در حوزه صنایع دستی استان بایستی زیرساخت‌های مناسب در جهت عرضه محصولات تولیدی فراهم شود.

وی با تأکید بر تعامل مطلوب بین همه حوزه‌ها تصریح کرد: همه باید در تعامل باهم در تمام زمینه‌ها گام برداریم و باهمکاری، همفکری و خرد جمعی در هر گوشه این استان برای رفع مشکلات بانوان تلاش کنیم.

وی حمایت از زنان فعال اقتصادی و صندوق های خرد زنان روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: علی رغم این مشارکت اشتغالزایی زنان ۱و نیم درصد افزایش  داشته و ۳و هشت دهم درصد کاهش بیکاری در بین زنان داشته ایم اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، بانوان هرمزگانی ۱۵ درصد از فعالان اقتصادی و ۱درصد از کارفرمایان استان تشکیل می دهند.

وی از راه اندازی و فعالیت۵۲۸ تعاونی زنان روستایی در هرمزگان خبرداد و افزود: تلاش می‌کنیم اقدامات مؤثری در راستای هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر ادارات دولتی، تشکل‌های غیردولتی و جامعه مدنی برای رفع مشکلات حوزه بانوان و خانواده انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان افزود: با توجه به اینکه قطب صنایع دستی استان در شهرستان میناب با حضور زنان هرمزگانی در نمایشگاه های ملی و بین المللی همیشه به خوبی توانمندی ها  و ظرفیت ها ی  قابل توجه ای را  نشان داده اند.

وی با بیان اینکه محصولات بومی و محلی میناب باید برند سازی شود،ادامه داد: ما در تلاش هستیم بتوانیم با اتکا به توانمندی بانوان هنرمند این شهرستان رونق بین المللی صادرات صنایع دستی این شهرستان را به مجامع بین المللی داشته باشیم.

یعقوب نژاد همچنین از تقویت بازارچه های محلی هم از لحاظ ساختار و شکلی و رفع موانع فروش محصولات بومی و محلی این استان بعنوان یکی از دغدغه های اصلی بانوان و فعالان اقتصادی و افتتاح جمعه بازار در بندرعباس خبرداد.

ارسال نظرات