خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در نجف‌آباد

در هفته بسیج، نمایشگاه و فروشگاه اقتصادی مقاومتی با 32 غرفه در زمینه‌های صنایع‌دستی، صنایع کشاورزی، صنایع تبدیلی به مدت یک هفته آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۶۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسيج از نجف‌آباد، به مناسبت هفته بسیج، نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی، به همت قرارگاه سازندگی، ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد، با حضور مسؤولان شهرستان افتتاح شد.

این نمایشگاه دارای 32 غرفه می‌باشد که به مدت یک هفته از 4 آذر ماه تا 10 آذر ماه از ساعت 8 صبح الی 8 شب یکسره پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

از جمله غرفه‌های این نمایشگاه می‌توان به غرفه تولید قارچ، تولید بذر گیاهان دارویی، تولید سنگ‌های نمک تزئینی با تصاویری از شهدا، میناکاری، تراش سنگ، تولید و عرضه میوه‌ها خشک، غرفه زعفران که برای اولین بار در نجف‌آباد توانستند استاندارد تشویقی و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو را به دست آورند و با نام تاج سرخ اصفهان به رقابت با دیگران مناطق زعفران ایران بپردازند، از اهم غرفه‌های این نمایشگاه است.

از نکات قابل‌توجه در این نمایشگاه حضور اکثریت بانوان است که در مشاغل تولیدی، خدماتی، کشاورزی به فعالیت مشغول هستند. از گلایه‌های بیان شده توسط غرفه داران عدم تخصیص وام با درصدهای کم و بازار فروش محصول بود و از نکات برجسته در این نمایشگاه، اشتغال‌زایی، که هر یک از غرفه‌های حاضر حداکثر 5 نفر را به صورت مستقیم وارد بازار کرده بودند و حمایت از تولید داخلی در رأس فعالیت تمام این غرفه داران بود.

در بازدید مسؤولان از این نمایشگاه، رئیس اداره جهاد نجف‌آباد از تخصیص وام با بهره 6 درصد به مشاغل مرتبط با جهاد کشاورزی خبر داد.

در حاشیه این نمایشگاه مهدی ساعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و از سویی بسیج یکی از ارکان مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است، این نمایشگاه باهمت پشتیبانی بسیج سازندگی برپا شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها برطرف شدن معضل اصلی در بحث عرضه محصولات، بحث بازار فروش است که سعی کردیم به مناسبت‌های مختلف در طول سال، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، دهه فجر یک بستری را با تشکیل این نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم، تا انگیزه و تشویقی برای تولیدکنندگان که بتوانند محصولاتشان را در بازار عرضه و در معرض نمایش قرار دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف‌آباد از ایجاد بازارچه دائمی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجاد یک بازارچه دائمی برای عرضه محصولات به‌عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که شهرداری نیز اعلام آمادگی کردند تا بتوانیم با ایجاد یک بستر مناسب در یک مکان دائمی به صورت سالانه و مستمر، تولیدکنندگان بتوانند محصولات خودشان به طور مستقیم و بدون واسطه از تولید به مصرف با قیمت مناسب به بازارچه ها عرضه کنند.

ارسال نظرات