خبرهای داغ:
همراه با خواص اهل حق/6

بسیج آرمان‌خواه و عمل‌گرا/ بسیج نبود سرنوشتی چون لیبی در انتظارمان بود

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر می‌توانیم بگوییم بسیج باشد یا نباشد اگر یک روز بسیج در کشور نباشد یقین بدانید که همان بلایی که بر سر لیبی درآوردند سر کشور ما هم درمی آورند.
کد خبر: ۸۹۵۳۴۱۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی بابیان اینکه رمز ماندگاری بسیج نیاز به بسیج است گفت: بسیج چیزی است که جامعه به آن نیازمند است جریان بسیج یک جریان نیرومند و قوی از جهت فرهنگی،  اجتماعی و سیاسی است که از بعد از  انقلاب تا الان موجب تامین منافع مردم، بقاء انقلاب، مبارزه با استکبار و دفع توطئه دشمنان شده است.

وی با این عنوان که بسیج یک شجره طیبه است بیان کرد: مردم این مسئله را کاملا درک کرده اند که بسیج یک شجره طیبه ای است که راه نجات ملت ما است طبیعتا دشمنی های دشمنان استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت ما کم نشده است و دشمنی هایشان هست و حالا که این دشمنی ها وجود دارد طبیعتا ما نیاز به بسیج داریم.

حشد الشعبی عراق برگرفته از بسیج ایران است

عبادی با بیان اینکه بسیج موجب پیروزی ملت های دیگر هم شده است افزود:  حشد الشعبی که درعراق شکل گرفت الگوگیری از بسیج است که این  موجب پیروزی عراق بر داعش شد و اتفاقا آمریکایی ها نسبت به آن حساسیت تمام دارند.

وی ادامه داد: در حالی که قهرمان مبارزه با تروریست است رئیس آن را به عنوان یک تروریست قلمداد کردند و این نشان دهنده این است که نقطه قوت ملت عراق همین حشد الشعبی است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس ابراز داشت: جایی که دشمنان روی آن حساس هستند نقطه قوتی است که می تواند باعث اقتدار و استقلال آن ملت شود روی بسیج هم این حساسیت است و اگر ما از ظرفیت بسیج استفاده کنیم می توانیم به خیلی از اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی با این عنوان که مدیران جامعه اول با گذشت باشند خاطرنشان کرد: گذشت نسبت به مردم، به فکر مردم بودن ، با روحیه جهادی عمل کردن ، در راه ولایت و رهبری قدم برداشتن و توجه به فرهنگ انقلاب اینان نکات مهمی است که باید به آن توجه و عمل شود.

عبادی  در مورد ارتباط دولت با بسیج اظهار کرد: در هر زمینه ای که دولت احساس کند با بسیج کارش جلوتر می رود از ظرفیت بسیج استفاده کند هم برای دولت و هم ملت خوب است. در هر جایی که احساس کرد می تواند از این نیروی بی کران مردمی و الهی بسیج استفاده کند باید استفاده کند.

وی در مورد اینکه بسیج می تواند مسیر درست را نشان دهد گفت:  بسیج یک شخص ، گروه و طیف خاصی نیست بسیج یعنی مردمی که پشت سر انقلاب و آرمان ها ایستاده اند و آرمان خواه و عمل گرا هستند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: بسیج مربوط به شخص و گرایش سیاسی خاصی نیست و همه جریان های سیاسی عضو بسیج هستند.

اولویت کار آمریکا این است که وضعیت ایران را مانند لیبی کند

وی تصریح کرد: ما باید بسیج داشته باشیم مگر میتوانیم بگوییم بسیج باشد یا نباشد اگر یک روز بسیج در کشور نباشد یقین بدانید که همان بلایی که بر سر لیبی درآوردند سر کشور ما هم درمی آورند.

عبادی با بیان اینکه امروز اولویت کار آمریکا این است که وضعیت ایران را مانند لیبی کند تصریح کرد: حرفهای آمریکا در مورد خلع سلاح ، موشک و... همه بهانه است در کشور لیبی هم این حرفها بود و وقتی همه چیز را از آن کشور گرفتند به آن تهاجم بردند.

وی گفت: روش آمریکا همینگونه است ملت ها را نابود کردن، به خود مشغول کردن ، عقب مانده نگه داشتن ، به هم ریختگی های داخلی و اختلافات تشکلات، تا کشورهای خاورمیانه همه عقب بمانند و کدخدای خاورمیانه کسی جز اسرائیل نباشد که منافع غرب را تامین کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس ادامه داد: رحم و مروتی هم در کار استکبار نیست اگر بچه ها از گرسنگی بمیرند، مردم از وبا بمیرند مهم نیست مثل آن چیزی که در یمن شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه اگر ما به فکر خودمان نباشیم، دولت های غربی هرگز به فکر ما نیستند عنوان داشت:  یکی از چیزهایی که می تواند منافع ما را تامین کند تقویت بسیج است.

عبادی خاطرنشان کرد: هر کسی  با شرایط امروزی حتی اگر روحیه انقلابی هم نداشته باشد ولی ملی گرا باشد هم باید از ظرفیت بسیج استفاده کند و خدا را به خاطر وجود بسیج شاکر باشد.

وی با این عنوان که گاهی شناخت ها درست نیست اظهار کرد: گاهی تصورات اشتباهی دارند اگر به واقعیت ها توجه کنند و بدانند که بسیج شجره طیبه ای است که اگر به آن کمک کنند و با او همراهی کنند یقین بدانند که آثار خوبی در کشور همچنان که دیدیم باز هم خواهیم دید.

خوبی ها گفته شود/ اختلاس ها موجب سلب اعتماد مردم از مسئولین شده است

عبادی با بیان اینکه مسئولین به وظایف خود عمل کنند گفت: مسئولین سلب اعتماد از مردم نکنند این بزرگترین لحظات انقلاب است. این اختلاس هایی که در چند سال گذشته وجود داشته خود باعث سلب اعتماد مردم از دولت و مسئولین می شود.

وی با بیان اینکه همه رسانه ها و حتی مسئولین همه علاقه بیشتری دارند که مسائل منفی را بازگو کنند تصریح کرد: ما برای امیدوار کردن مردم چقدر از خوبان گفتیم از آنهایی که درست کار کردند، از کسانی که درست زندگی کردند که تعدادشان کم هم نیست.

نماینده مردم بیرجند در مجلس اظهارداشت: گنجهای گرانبهایی در ایران داریم که در هیچ جا پیدا نمی شود ولی ما چقدر با آنان صحبت کردیم. همیشه منفی صحبت کردن فضا را آلوده می کند. رسانه ها باید حتما به خوبیها هم توجه کنند.

وی در پایان بیان کرد: باید واقعیت ها را به مردم گفت هم بدیها و هم خوبیها را.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها