خبرهای داغ:
رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان قم خبر داد
رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان قم گفت: تاكنون از 77 طرح عملياتي در قالب بحث‌هاي مالي حمايت شده است كه بيش از 60 ميليون تومان مبالغ پرداختي به آنها بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۶۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود فاضل ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی فناوری استان قم اظهار کرد: این سازمان در قالب سه بسته حمایتی از بسیجیان و کسانی که مبتکر هستند به حمایت می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج علمی با عنایت به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه نخبگان هدایای الهی به کشور هستند و باید این امانت‌ها را گرامی بداریم؛ حمایت‌هایی در قالب کارگاهی، مالی و کارشناسی از طرح‌های آنها انجام می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قم با بیان اینکه سازمان در دو مرکز رشد برق و مکانیک این خدمات را ارائه می‌دهد گفت: اگر به مراکز رشد دیگری نیاز باشد با عنایت به تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌های استان از مراکز رشد آنها استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس کارشناسی‌هایی که صورت می‌گیرد در بسته اول حداکثر 5 میلیون تومان و در بسته دوم تا سقف 20 میلیون تومان حمایت انجام می‌شود.

فاضل عنوان کرد: بسته سوم در قالب نیازها و کارهای آماتور و نیمه حرفه‌ای  است که به مرحله تجاری‌سازی رسیده و سازمان بسیج علمی در راستای تجاری‌سازی آنها قدم برمی‌دارد که تسهیلات مالی تا سقف 50 میلیون تومان با سود 4 تا 12 درصد بر اساس امتیاز به فرد تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از 77 طرح عملیاتی در قالب بحث‌های مالی حمایت شده است گفت: بیش از 60  میلیون تومان مبالغ پرداختی به آنها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تجاری‌سازی باید از تقاضاها مطلع باشیم به همین منظور بازدیدی از منطقه ویژه سلفچگان صورت گرفته تا در زمینه نیازمندی‌های منطقه آزاد سلفچگان اطلاعات کسب شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قم از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناروی در آینده خبر داد و افزود: در این زمینه از خدمات و عنایت استانداری بهره‌مند می‌شویم.

 وی با اشاره به فعالیت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه کارآمدسازی نظام در بحث علوم انسانی اسلامی گفت: فعالیت در این زمینه با توجه به مطالبات رهبری در زمینه علوم اسلامی انسانی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

فاضل با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمدن‌ساز است گفت: این تمدن جدید نیازمند فرهنگ و مبانی نظری جدید است به همین دلیل نزدیک به چهار دهه پژوهش‌ها و مبانی نظری مختلف در راستای علوم انسانی اسلامی انجام می‌شود ولی شاید در این چهار دهه مردم مورد ملموسی مشاهده نکردند و به مرحله مطلوب نرسیده است.

 وی یادآور شد:‌ از ابتدای امسال از مراکز پژوهشی استان مانند حوزه علمیه و مراکز دیگر بازدید شده هر یک از آنها کارهای خوبی انجام دادند بنابراین طی یک ماه آینده با سرشاخه‌های پژوهشی استان جلسه‌ای برگزار می‌شود تا کارهای انجام شده پالایش و فعالیت‌های موازی حذف شود تا کسانی که در عرصه پژوهش، قلم‌زنی و تدریس فعالیت دارند در این حوزه وارد شوند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قم حمایت و هدایت تحقیقات طب اسلامی را از دیگر فعالیت‌های سازمان ذکر کرد و افزود: طب اسلامی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است بنابراین سازمان در این عرصه ورود پیدا کرده که آموزش و نهادینه کردن سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را در ابعاد تغذیه، پوشاک، سلامت و بهداشت شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بخش افراد با مبانی و سیره و روش ائمه اطهار(ع) آشنا می‌شوند باید در نظر داشت بسیاری از بیماری‌ها از بحث تغذیه شروع می‌شود و مباحث بیوتروریست و تراریخته با بحث طب اسلامی قابل حل است.

ارسال نظرات