همزمان با هفته بسیج پایگاه علمی شهرستان دامغان با همکاری معاونت علمی و پژوهشی استان سمنان افتتاح گردید.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۳۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، همزمان با هفته بسیج پایگاه علمی شهرستان دامغان با همکاری معاونت علمی و پژوهشی استان سمنان افتتاح شد.

در افتتاح پایگاه علمی شهرستان دامغان سرهنگ خوش قدم فرمانده سپاه شهرستان دامغان، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و همچنین پیروزی جبهه مقاومت در مقابل جبهه کفر و استکبار داعش گفت: هشت مرکز علمی دانشگاهی در دامغان وجود دارد و با وجود اساتید بزگوار نزدیک به  هزار تن از خواهران وبرداران و دانش آموزان نخبه در سطح شهرستان فعالیت بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: دانشجویان توانمندی به ما مراجعه میکنند که درخواست و دغدغه آنها کمک و حمایت از طرف بسیج وسپاه است که بتوانند طرح خود را اجرا کنند.

فرمانده سپاه شهرستان  دامغان افزود: ازدیگر  دغدغه های دانشجویان و اساتید به سرقت رفتن طرح آنها است. آنها باتوجه به اعتمادی که به مجموعه سپاه وبسیج  دارند، درخواستی از سازمان بسیج علمی وفناوری دارند و آن این است که از این عزیزان حمایت کنند که  آنها به سمت وسوی دیگری نروند.

خوش قدم  تصریح کرد : ما از مسئول علمی و فناوری استان سمنان درخواست کمک  و تجهیز پایگاه علم وفناوری را داریم و این آمادگی وجود دارد که همه ی ارگان ها از این پایگاه پیروی کنند که پایگاه خوبی در سطح شهرستان دامغان داشته باشیم.

در ادامه این مراسم داریوش جلالی مسئول معاونت علمی وفناوری سپاه استان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج و همچنین پیروزی جبهه مقاومت در مقبل استکبار جهانی و تسلیت به مناسبت حادثه کرمانشاه به همه هموطنان به ویژه بازماندگان این حادثه گفت: از فرشتگان سوال میشود که شما مانند بندگان میخندید و گریه میکنید فرشتگان میگویند بله در سه جا گریه میکنیم و در سه جا میخندیم یکی از جاهایی که فرشتگان گریه میکنند برای عالمی که در غربت میمیرد.

وی ادامه داد: این روایت را از آنجا مطرح کردم که در جایی که علم سلطان است که عالمش در غربت نباشد و زمانی عالم در غربت نیست که عالم منجر به تولید ثروت شود علم در کتاب و مصحف نباشد و این روایت به همان جمله مشهور و مطرح مولای متقیان علی(ع) باز می گردد که الاعلم السلطان .

مسئول معاونت علمی وفناوری سپاه استان در خصوص موضوعات علمی در کشور به خصوص انتشار مقلات در کشور مطرح کرد: در کشور ما چیزی حدود 40 هزار مقاله تولید می شود و  هزینه تولید هر مقاله در سال حدود پنج ملیون تومان است، به ازا هر 1000مقاله که در دنیای علم وجود دارد تعداد 100عدد آن باید باعث تولید بشود و از این 100 عدد هم 10 عدد آن هم باید وارد بازار داخل شود از این 10 عدد هم یک عدد آن باید منجر به تولید یک محصول بین المللی  بشود حالا شما نگاه کنید به 40 هزارمقاله ایی که در طول سال در کشور تولید می گردد، آیا چنین محصولی در سطح جهان داریم که ارائه بدهیم ؟

جلالی همچنین در خصوص سرقت های علمی خاطر نشان کرد: بحث سرقت علمی یکی از دغدغه نخبگان علمی در کشور است که این دغدغه درستی هم هست؛ بزرگترین سرقت علمی که در کشور ما نیز وجود دارد در قالب همین مقالات است که دائما در حال تولید است؛ مقالات به صورت آزادانه به دست دنیای استکبار میرسد، برای این که علم ما را سرقت کنند و ما به این کار افتخار میکنیم.

وی تصریح کرد:  در واقع در مراکز دانشگاهی بحث ارتقا درجه اساتید در قالب تولید مقالات علمی می باشد در صورتی که  بعضا هیج آورده ایی برای کشور ما ندارد؛مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که این موضوع باید برطرف گردد و در این حوزه باید حرکتی نو و جدید در علم و پدیده دانشگاهی اتفاق بیافتد.

جلالی همچنین در خصوص ماموریت سازمان علمی و پژوهشی عنوان کرد: مجموعه علمی قرار نیست به موازات مراکز دانشگاهی حرکت کند و  فعالیت موازی داشته باشد؛ ماموریتی که ما برای معاونت علمی در استان و به تبع آن پایگاه های علمی در شهرستان داریم، شناسایی نخبگان در قالب خانه نخبگان است؛ خانه نخبگان باحضور این افراد باید به نظام مسائل شهرستان بپردازد و معظلات شهرستان را استخراج کند و برای آن راه کار ارائه دهد.

مسئول معاونت علمی و فناوری سپاه استان سمنان  خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ماگفتمان سازی در موضوعات علمی است و این گفتمان سازی باید به کف جامعه کشانده شود؛ در واقع در شهرستان ها باید در بین جوانها تغییر ذائقه صورت بپذیرد؛ جوانان باید ازنگاه موضوع پشت میزی تحصیلی خودشان عبور کنند و به این نقطه برسندکه خودشان تولید اشتغال کنند و به این مقطع برسند که این علم برایشان اشتغال ایجاد کند و این تفکر باید در جوانان ما نهادینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها