خبرهای داغ:
سومین جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان شمالی امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بجنورد با حضور نخبگان، مخترعان و مبتکران استان برگزار و از نخبگان، مخترعان و مبتکران برگزیده این جشنواره نیز تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۵۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  هادی محمد زاده، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی در سومین جشنواره علم و فناوری استان اظهار کرد: این جشنواره در راستای تقویت گفتمان علمی برگزار شد.

محمد زاده تصریح کرد: 60 طرح و اختراع از سوی نخبگان و مخترعان استان به این جشنواره ارسال شدند که در کمیته داوری این جشنواره سه طرح به عنوان طرح برتر، پنج طرح در بخش طرح های ویژه و 11 اثر پژوهشی در زمینه تقویت گفتمان علمی به عنوان آثار برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

وی حمایت از نخبگان و مبتکران و مخترعان را وظیفه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برشمرد و گفت: اولویت حمایتی این سازمان از طرح هایی است که امکان تجاری سازی داشته باشند.

بانو خسرو آبادی، معاون پژوهشی خانه نخبگان خراسان شمالی نیز در این جشنواره اظهار کرد: پس از رویداد انقلاب اسلامی در سال 57 ،کشور ضربات بسیار زیادی متاثر از وقایع مختلف متحمل شد که مقام معظم رهبری در سال 89 برنامه اقتصادی مقاومتی را برای پیشرفت، بالندگی و توسعه استان را در دستور کار کشور قرار داد.

وی عنوان کرد: مقصود مقام معظم رهبری از برنامه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی عدالت محور، درون زا، برون نگر و دانش بنیان بود که عملیاتی کردن آن نیازمند حرکت از سیستم تکنولوژی به سوی سیستم دانشی است.

خسرو آبادی تفکر را پایه این اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و افزود: بنیان این تفکر نیز دانشجویان و فارغ التحصیلانی هستند که باید به مراکز علمی رشد، خانه نخبگان و پارک های علم و فناوری هدایت شوند.

خاطرنشان می شود در این جشنواره از بهنام سربخشیان، امین فرهادی، مجید اجلالی، سعید صدقی، علی محمد زاده، یاسین پور اسکندری، پویان شکوری و نعمت الله نعمتی به عنوان مخترعان برگزیده این جشنواره تجلیل شدند.

همچنین از سهیلا خسرو آبادی، امیر حسین اسکندری، محسن باقریان، مرتضی اصغری، مهدی احمدی برجی و سید علی سید الموسوی که طرح هایشان به عنوان طرح های برتر این جشنواره انتخاب شده بودند، تجیل شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها