بسیجی شدن امری دشوار است که تنها با رعایت ظواهر، محقق نمی شود و بسیجیان باید با تزکیه نفس عمیق، خود را به مفاهیم ترسیم شده حضرت امام (ره) نزدیک نمایند.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۷۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم تکریم و معارفه مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری زنجان، گفت: رسالت حراست دستگاه های مختلف اجرایی، حفظ آبروی اشخاص است و نباید نگاه های حراستی و امنیتی در این دستگاه ها به گونه ای باشد که مسیر و فضای خدمت از مدیران و کارشناسان گرفته شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه انتخاب امین ترین، صادق ترین و پاک ترین افراد در مجموعه حراست های ادارات و دستگاه های اجرایی بسیار ضرورت دارد، افزود: با توجه به اینکه تمامی مکاتبات طبقه بندی شده از مجرای اداری حراست می گذرد، لذا ضروری است مدیران و شاغلین حوزه حراست، از امین ترین افراد مجموعه انتخاب شوند تا گزارش های ارائه شده از سوی آنها، صحیح، صادقانه و کاملاً مورد اعتماد باشد.

وی اظهار داشت: مدیران و کارشناسان حراست باید در تنظیم گزارش ها، همواره جانب انصاف، عدالت، انسانیت و اخلاق را رعایت نمایند و از اِعمال نظرات شخصی، پرهیز کنند تا با آبرو و حیثیت افراد، بازی نشود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه حراست دستگاه های اجرایی باید به دور از فضا سازی ها، به ایجاد آرامش و نظم در محیط های اداری بپردازند، تصریح کرد: متاسفانه امروز فرهنگ شایعه سازی، دروغ پردازی، تهمت و افترا در برخی محیط های اداری رواج یافته و نهادینه شده است؛ لذا باید حراست فارغ از فضاسازی ها، به ایجاد نظم و آرامش بپردازند و فرصت فعالیت به افراد سودجو، چاپلوس و رندان منفعت طلب را ندهند.

اسداله درویش امیری افزود: فعالیت حراست باید درست و منطقی باشد و ضمن حفظ ابهت، اقتدار و انسجام واحد حراست، از هرگونه افراط و تفریط که موجب از بین رفتن کارآمدی می شود بپرهیزد.

وی اظهار داشت: اگر امام خمینی (ره) در تعریف بسیج به عنوان شجره طیبه و مکتب عشق شاهدان و شهیدان گمنام ،از تفکر و اندیشه الهی و آسمانی برخوردار نبود، نمی توانست چنین جملاتی را در توصیف بسیج به کار ببرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بسیج یک فرهنگ، مکتب و یک اندیشه پایدار و عمیق است، گفت: سخنان امام خمینی (ره) در خصوص بسیج منشور یک حرکت اسلامی در ایران است.

اسداله درویش امیری افزود: بسیجی شدن امری دشوار است که تنها با رعایت ظواهر، محقق نمی شود و بسیجیان باید با تزکیه نفس عمیق، خود را به مفاهیم ترسیم شده حضرت امام (ره) نزدیک نمایند و با رفتارها و باور عمیق دینی و اعتقادی، فرهنگ و مکتب بسیج را در جامعه نهادینه نمایند

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش، باکری، همت، باقری و تمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس نمونه های عینی بسیجیان صادقی هستند که رنگ و بوی دنیا، آنها را فریفته نساخت و در استمرار و اعتقادشان به فرهنگ بسیج خللی وارد نکرد.

 

 

 

 

ارسال نظرات