تخصیص اعتبار برای توسعه مساجد و بقاع متبرکه گچساران

۳۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه، تعمیر و نوسازی مساجد و بقاع متبرکه گچساران اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۸۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
ئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:تخصیص اعتبار برای توسعه مساجد و بقاع متبرکه گچساران این بودجه از محل اعتبارات نفت، متوازن، کمک‌های بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی ۲۴ بقعه متبرکه و ۶۰ مسجد و حسینیه در گچساران تخصیص داده شده است.
فرزین بهمنی آزاد افزود: ۲۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از بودجه نفت، ۵ میلیارد ریال از اعتبارات متوازن، ۵ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات بنیاد مسکن و یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال از حوزه میراث فرهنگی به اجرای طرح‌های عمرانی در مساجد و بقاع متبرکه در سال جاری تخصیص یافته است.
وی ساخت سوله بزرگ برای ۵ هزار نفر را از برنامه‌های مهم عمرانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری- مذهبی در گچساران عنوان کرد و گفت: با توجه به همسایگی گچساران با استان خوزستان پذیرایی از زائران کربلا و راهیان نور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
بهمنی آزاد بیان کرد: ۵ میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مسکن برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از اختصاص یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به اینکه افزایش زیرساخت‌های رفاهی در بقاع متبرکه راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی و بهبود کیفی برنامه‌های فرهنگی است افزود: با توجه به وجود بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) به‌عنوان قطب فرهنگی جنوب کشور در این شهرستان مشارکت مردم برای شتاب بخشی به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی این بقعه متبرکه ضروری است.
حرم بی‌بی حکیمه (س)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده شاه محمد (ع) و کاکا مبارک (ع) از بقاع متبرکه شاخص گچساران هستند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار