مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
شرکت های پشتیبان همچنین علاوه بر پشتیبانی فنی تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران در استان زنجان، تشکیل کلاس های آموزشی، تهیه سموم، ادوات و ماشین آلات مورد نیاز، خرید و بازار رسانی محصول تولیدی را نیز بر عهده دارند.
کد خبر: ۸۹۵۳۷۰۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 35 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در قالب 168 قطعه به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده است.

بهنام اوجاقلو با بیان اینکه بیش ترین سطح زیر کشت زعفران در استان زنجان مربوط به شهرستان زنجان است، افزود: طبق بررسی های انجام گرفته تمام مناطق استان به غیر از برخی مناطق شهرستان طارم مستعد کشت زعفران شناخته شده است.

وی با اشاره به فعالیت دو پشتیبان زعفران در استان زنجان، اظهار داشت:  خرید پیاز زعفران از استان خراسان و همچنین حمل و توزیع آن در استان توسط شرکت های پشتیبان انجام می گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: شرکت های پشتیبان همچنین علاوه بر پشتیبانی فنی تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران در استان زنجان، تشکیل کلاس های آموزشی، تهیه سموم، ادوات و ماشین آلات مورد نیاز، خرید و بازار رسانی محصول تولیدی را نیز بر عهده دارند.

اوجاقلو میزان برداشت زعفران طی سال جاری در این استان را بالغ بر 70 کیلو گرم اعلام کرد و افزود: همه ساله برداشت زعفران در استان زنجان عمدتا از 15 مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه می یابد.

ارسال نظرات