امام جمعه اردبیل گفت: یادواره های شهدا محل تربیت علم، محل الهام و محفل فاخر شایسته است، شهدا نیاز به برگزاری یادواره و گرامیداشت ندارند و این ما هستیم که به یادواره های شهدا والامقام هستم و این مجالس در دوش ما دین بزرگ و ارشمندی که بایستی ادا شود.
کد خبر: ۸۹۵۳۷۹۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

یادواره های شهدا محل تربیت علم و محفل فاخر شایسته است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی امشب در مراسم یادواره شهدای والامقام محله سیدالشهدا(ع) که با محوریت شهید مدافع حرم علی آقایی برگزار شد اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در واقع برای جوانان و نوجوانان یک مدرسه علمی است و اگر بخواهیم نسل ایرانی صاحب علم و شجاعت باشد و در مقابل ظالمان قد علم کند نیازمند برگزاری این گونه یادواره‌ها هستیم.

وی افزود: شهدا انسان‌‌های کامل بر روی زمین بودند که در راه مبارزه با شیاطین و دشمنان اسلام دین خود را ادا کرده و از راه خدا و کرامت انسان‌ها دفاع کرده‌اند.

امام جمعه اردبیل گفت: شهیدان مدافع حرم در مقابل افراطی‌های تکفیری تروریستی داعش مبارزه کردند و اگر این شهدا نبودند کشور ایران تجزیه شده و تمامی مردم این کشور را به خاک و خون می‌کشیدند همان طور که در ابتدای شروع به کار داعش این گروه تروریستی اعلام کرد که هدف اصلی ما ایران است و برای ضربه زدن به این کشور وارد کار شدیم.

عاملی با اشاره به این که تمامی این گروه‌های تکفیری و تروریستی تحت هدایت استکبارهای جهانی به ویژه آمریکا هدایت و تغذیه می‌شوند بیان کرد: بسیاری از کشورها در حال حاضر به ایالتی از ایالت آمریکا تبدیل شده و این کشور قدرت را به گونه‌ای در دست گرفته که اگر حمایت خود را از آن کشور دریغ کند آن کشورها حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

وی بیان کرد: بعضی‌ها قلمداد می‌کنند که مذاکره با آمریکا و کنار آمدن با استکبار جهانی راه‌حلی برای پیشرفت کشور است ولی در قضیه برجام به همگان اثبات شد که آمریکا قابل اعتماد نیست و تمامی پایبندی‌های خود به برجام را که یک معاهده بین‌المللی بود را نقض کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: ایران در انقلاب سال 57 از سیطره این نظام اهریمنی حالم بر دنیا خارج شد که یک کار بسیار عظیم بود و از آن زمان آمریکا و استکبار جهانی درصدد بازپس گرفتن منافع خود در ایران است.

عاملی افزود: گاها شاهد این موضوع هستیم فعالیت‌های ایران در منطقه که در نهایت منجر به نابودی گروه‌های ترویستی تکفیری می‌شود توسط مجامع بین‌المللی فعالیت‌های تروریستی نامگذاری می‌شود ولی اسرائیل که در به خاک و خون کشیده شدن تمامی کشورها منطقه نقش داشته تروریست نامیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حرکت ایران برای تقویت قوای موشکی خود یک دفاع مشروع بود و چگونه یک کشوری که برای دفاع خود برنامه‌های موشکی را تنظیم و عملیاتی می‌کند تروریست نامیده می‌شود که این موضوع باید مورد توجه مجامع بین‌المللی واقع شود.

امام جمعه اردبیل گفت: کشورهایی که حامی تروریست بوده و با ایجاد داعش در منطقه سبب کشته شدن هزاران نفر از افراد شیعه و سنی می‌شدند در واقع تروریست واقعی هستند و یکی از این کشورها که داعش را ایجاد و به جان مردم انداخت عربستان بود که این کشور باید پاسخگوی تمام جنایت‌ها باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار