تفکر تشکیل بسیج بر اساس تفکرات قرآن و اسلام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: تفکر تشکیل بسیج بر اساس تفکرات قرآن و اسلام است.
کد خبر: ۸۹۵۳۸۱۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار عباس عباسی در گفت‎وگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش بسیج در جامعه اظهار داشت: نقش بسیج یک نقش چند بعدی و چند منظوره است و زمینه های مختلف فرهنگی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می گیرد و می توان آن را در 5 عنوان کلی همچون نقش بازدارندگی، نقش اطلاعاتی-امنیتی ، نقش تدافعی و پدافندی، نقش تهاجمی و آفندی،  نقش فرهنگی-اجتماعی، که این نقش ها با توجه به تهدیدهای دشمنان و متناسب با آنها ایفا خواهند شد تقسیم کرد.
 
وی در مورد فعالیت های بسیج گفت: بسیج در عرصه های مختلفی همچون عرصه حفظ و انسجام از طریق برگزاری اردوها، مسابقات، همایش و رزمایش های مختلف؛ عرصه امنیت و دفاع از طریق دفاع از کوی و برزن، مشارکت در امنیت مناطق بحرانی و کمک به توسعه سپاه؛ عرصه فرهنگی از طریق ایجاد شبکه های صوتی و تصویری، فعالیت های سینمایی و نمایشی،فضای مجازی، نشریات، خدمات مشاوره رسانی و برگزاری جشنواره ها و یادواره ها و ...؛ عرصه ورزشی از طریق ایجاد باشگاه های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی؛ عرصه مشارکت با نیروهای مسلح از طریق تأمین نظم و امنیت،حفظ دستاوردهای انقلاب و...؛ عرصه آموزشی از طریق آموزش های اعتقادی، فنی، هنری، امدادونجات و ارائه خدمات علمی؛ عرصه سیاسی از طریق همایش ها و نهضت های روشنگری و بصیرت افزایی و نشست های سیاسی؛ عرصه خودکفایی از طریق فعالیت های خدماتی، صنعتی، کشاورزی، مشارکت با دولت بعنوان مجری طرح ها و سازندگی کشور و محرومیت زدایی و دیگر عرصه ها فعالیت می کند.
 
عباسی در مورد تفاوت بسیج با دیگر ارتش های مردمی کشورهای مختلف گفت: موسس بسیج حضرت امام خمینی(ره)، مردی الهی و عبدی صالح است و الهام گرفته از وحی الهی و قرآن است. فرمانده بسیج ولی فقیه است که نشأت گرفته از ولایت ائمه، پیامبر اکرم(صل الله علیه و آل و سلم ) و ولایت فقیه است. در بسیج خدا و ولی خدا بر دل ها حکومت می کند و آنها را بسوی نور هدایت می کند. فرماندهی در بسیج نیز برای رضای خداوند است و فرمانپذیری هم براساس رضایت خدا و عبادت است. اما در اغلب ارتش های مردمی جهان موسسان آن افراد غیرصالح و مبتنی بر هوای نفسانی است،فرماندهان ولایت غیر الهی دارند و حرکتشان به سوی ظلمت است.
 
وی در ادامه گفت: تفکر تشکیل بسیج بر اساس تفکرات قرآن و اسلام است و تحقق آیه شریفه " وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعت
مِن قُوَّةٍ " است، عضویت در بسیج داوطلبانه و مبتنی بر تکلیف و انجام وظیفه است و انگیزه عضویت در بسیج ایدئولوژیکی و مکتبی است و روحیه شهادت طلبی، بسیجی را به باور شکست ناپذیر تبدیل کرده است. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در کل بسیج در منظومه دفاعی امام و رهبری به مثابه یک استراتژی بازدارنده مردمی مطرح شد و این استراتژی عددی و ایمانی بر قدرت تسلیحاتی ارجحیت دارد. به تعبیر رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی بسیج برای پرکردن خلأهای سیاسی، فکری، اجتماعی و عقیدتی نقش ایفا می کند و لذا نقش و کارکرد بسیج ویژگی هایی به این نهاد مقدس داده که آن را متمایز از سایر نهادها می کند مانند فراگیر بودن، چند بعدی بودن، توان رزم افزاری بالا، فرهنگی و اجتماعی بودن و تکلیف گرا بودن.
ارسال نظرات