به همت حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) برگزار شد؛
به همت پایگاه بسیج خواهران کوثر، حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه (س) و مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) همایش حیات طیبه در پرتو سبک زندگی مهدوی در مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۴۰۵۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه بسیج خواهران کوثر حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) و مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) همایش حیات طیبه در پرتو سبک زندگی مهدوی  در  مکان مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی در این همایش که عامه  مردم از بسیجی و غیر بسیجی حضور داشتند به تشریح سبک زندگی مهدوی پرداختند و یکی از را های رسیدن به خداوند و قرارگیری در زمره ی منتظران واقعی حضرت حجت را شبیه شدن به خدا و آن حضرت  در کلیه امور زندگی معرفی کردند.

ایشان ایثار ، بخشش ، گِره گشایی، دست گیری ، گشاده دستی ، انفاق و شاد کردن خلق خدا را از صفات بارز خدا و امام زمان برشمردند و بیان کردند برای  رسیدن به سبک زندگی مهدوی باید  به مانند خدا و امام زمانش این  صفات را در خود و فرزندانمان پرورش  دهیم.

ایشان سپس به تشریح شادی های حقیقی و شادی های کاذب پرداختند  و  راه های رسیدن به شادی درونی و قلبی  پایدار و بی پایان را بیان  نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران که خطاب خداوند به پیامبرش هست گفتند: دل پُر از کینه ، حسد و حرص عامل دوری از مردم بوده و در عوض اخلاق خوب، گشاده رویی ، گشاده دستی ، خیر خواهی و دست گیری  عامل جذب مردم است.

ایشان غم را به معنای انقباض فکر و روح و جسم و گرفتگی مغز تعریف کردند و شادی را به معنای انبساط فکر و جسم و روح معرفی نموده و بیان کردند رسیدن به شادی های کوتاه مدت و موقت و  گناه آلود باعث غمگینی در دراز مدت می شود و سپس راه رسیدن به شادی بی پایان را در ارتباط با خدا ، ترک گناه و کمک و احسان به خلق دانستند.

ایشان ادامه دادند: راه شاد بودن خسیس بودن نیست، راه شاد بودن گناه کردن نیست، راه شاد بودن خودنمایی و اندام نمایی نیست، راه شاد بودن این است که انسان خوب زندگی کند بر اساس گفته های خدا و ائمه اطهار و برای خلق خدا و بندگان خدا خوب بسازد. 

ایشان در پایان گفتند: معنی بنده خدا بودن و یار امام زمان بودن به این است که تو هم باید شبیه آنها باشی ، مثل  خداوند بخشنده و مهربان و مثل امام زمان که قلبش برای مظلومین می تپد  ، تنها در این  صورت است که به سبک زندگی مهدوی و حیات طیبه نزدیک خواهیم شد.

لازم به ذکر است که از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم  اهدای هدیه به فرزند شهید نریمانی اجرای سرود توسط بسیجیان پایگاه کوثر  و اجرای تواشیح گروه تسنیم  از خواهران دارالقرآن بود.

از جمله مهمانان ویژه این همایش نیز مادر شهید سید حمید دهقان از شهدای دوران دفاع مقدس ،  مادر شهید جمهوری از شهدای حادثه منا ، همسر و فرزند شهید نریمانی از شهدای مدافع بودند .

در پایان نیز از فرمانده پایگاه کوثر و مسئول دارالقرآن امام زاده حسن(ع) با اهدای هدیه ای تجلیل و قدر دانی شد.

 

خبرنگار بسیجی : محمدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها