خبرهای داغ:
امیر مهدی‌زاده، ستاره کاراته ایران و بسیجی قمی با کسب مدال طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته ژاپن افتخار جدیدی به دست آورد.
کد خبر: ۸۹۵۴۰۷۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، امیر مهدی‌زاده کاراته کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ایران و بسیجی استان قم که در آخرین مرحله از لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۷ به میزبانی اوکیناوای ژاپن شرکت کرده است موفق شد نشان طلای این مسابقات را از آن خود کند.

مهدی زاده در آغاز این مسابقات در دسته وزنی خود روز شنبه ۴ مسابقه برگزار کرد و با پیروزی در هر ۴ مسابقه به فینال راه یافت و برای کسب مدال طلا در این مسابقات در مبارزه با حریفی برزیلی به نام ادمیلسون دوس سانتوس از برزیل ۴ بر صفر پیروز و طلایی شد.

این کاراته کای قمی با کسب این مدال طلای با ارزش به اولین طلای سال ۲۰۱۷ خود در لیگ جهانی دست پیدا کرده و بدین ترتیب جایگاه خود در صدر رنکینگ جهانی ۲۰۱۷ فدراسیون جهانی کاراته را تثبیت خواهد کرد.

مهدی زاده برای صعود به فینال لیگ جهانی کار خود را از مصاف با یک ژاپنی آغاز کرد و موفق شد ۵ بر صفر کوجیرو کاموگاوا از ژاپن را شکست دهد و در دور دوم حریف قیصر آلپیسبای کاراته کای سرسخت قزاقستانی شود که این نبرد نزدیک یک بر صفر به سود مهدی زاده پایان یافت.

در سومین دور، ساموئل مارچزه از ایتالیا حریف امیر مهدی زاده بود که در نهایت مهدی زاده باز هم به حریف خود امتیاز نداد و با برتری ۲ بر صفر راهی مرحله چهارم و جمع ۸ نفر برتر کومیته منهای ۶۰ کیلوگرم شود که در این مرحله نیز یوگو کوزاکی از ژاپن را یک بر صفر شکست داد.

در جدال برای راهیابی به فینال این دسته، امیر مهدی‌زاده شوهی تویاما از ژاپن را در پیش رو داشت که تقابل نفس گیر این دو کاراته کا با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، اما مهدی‌زاده طبق قانون سن شو و به دست آوردن اولین امتیاز، برنده بازی شد.

بدین ترتیب مهدی‌زاده پس از ۵ پیروزی پی در پی و در حالی که در این ۵ مسابقه فقط یک امتیاز به حریفان خود داده است در فینال برای کسب طلا با یک برتری قاطع و باز هم بدون این که به حریف امتیاز بدهد قهرمان شد و کسب مدال طلای لیگ جهانی تأکیدی بر این موضوع است که مهدی‌زاده همچنان در منهای ۶۰ کیلوگرم بی‌رقیب است.
ارسال نظرات