مدیرکل بازرسی و عملکرد سازمان اوقاف:

امامزادگان سند افتخاری هر شهر یا استان می‌ باشد

آستان مقدس امامزادگان اماکن امنی برای حضور اقشار مختلف مردم هستند و وجود امامزادگان در هر شهر یا استان سند افتخاری برای آنجا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۴۱۷۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بازرسی و عملکرد سازمان اوقاف در همایش یاوران وقف ضمن تبریک به مناسبت هفته وقف با بیان اینکه وجود امامزادگان در هر شهر موجب امنیت اعتقادی آن منطقه می‌شود، گفت: در واقع آستان مقدس امامزادگان اماکن امنی برای حضور اقشار مختلف مردم هستند و وجود امامزادگان در هر شهر یا استان سند افتخاری برای آنجا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام  شوزب شیری افزود: استان زنجان شهر علما و پایتخت شور و شعور حسینی است.

وی با اشاره به اقدامات چشمگیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج سنت حسنه وقف اظهارداشت: اگر امروز پرچم حسینیه اعظم در عالم می‌درخشد، این امر ناشی از تلاش عالمان است.

مدیرکل بازرسی و عملکرد سازمان اوقاف با تأکید بر ترویج اصل سنت حسنه وقف در جامعه تصریح کرد: باید در جامعه این سنت حسنه جاسازی شود.

شیری در ادامه به فعالیت جانانه مردم عراق در موکب اربعین اشاره کرد و گفت: این بحث یک کار اردویی و جهادی است و می‌تواند در آینده آثار بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در سایه‌سار اولاد حضرت زهرا (س) امنیت اعتقادی داریم، بیان کرد: در واقع آستان مقدس امامزادگان اماکن امنی برای حضور اقشار مختلف مردم هستند و  وجود امامزادگان در هر شهر یا استان سند افتخاری برای آنجا محسوب می‌شود.

 مدیرکل بازرسی و عملکرد سازمان اوقاف با اشاره به اینکه درصد بالایی از موقوفات استان زنجان مربوط به امام حسین (ع) و عزاداری ایشان است، گفت: این موضوع در واقع برکتی برای استان محسوب می‌شود.

شیری به فعالیت‌های اوقاف نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین نهادهای نظام اسلامی، سازمان اوقاف است که میراث‌دار اهل‌بیت (ع) به شمار می‌رود و مسئولیت ترویج معارف قرآنی را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار