خبرهای داغ:
عضو فق‌های شورای نگهبان گفت: یکی از عوامل بسیار مهمی که موجب جذب مردم و جوانان به دین و معارف اسلامی می‌شود، التزام هر چه بیشتر روحانیت به ورع و تقوا و اخلاق نیکوست.
کد خبر: ۸۹۵۴۱۹۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷
اخلاق و تقوای روحانیت عامل مهم جذب مردم به مسائل دینی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار با بیان این که با وجود تبلیغات سوء دشمنان، عموم جامعه ما دیندار و علاقه‌مند به معارف دینی هستند، ابراز داشت: البته به نظر من عامل مهمی که موجب جذب هر چه بیشتر مردم و نسل جوان به این امور می‌شود، التزام و پایبندی خود روحانیت به ورع و تقوا و نیز تخلق به اخلاق نبوی و علوی است.

وی همچنین افزود: در واقع مهم‌تر از تبلیغ زبانی، تبلیغ عملی است چه آن که به تعبیر رسای امام صادق (ع) "کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم"؛ از این رو ما هر چقدر که بتوانیم به عنوان کسانی که تبیین کننده حقایق دین در جامعه هستیم، با رفتار و عملمان به ترویج آموزه‌های اسلامی بپردازیم، در جذب عامه مردم موفق هستیم، چون مردم وقتی رفتار صحیح دینی را از روحانیت و علما ببینند، قطعاً به راحتی جذب می‌شوند و ترفند‌های شوم دشمن در آن‌ها کمتر تأثیر می‌گذارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بنابراین بنده معتقدم که قبل از هر چیز خود طلاب و فضلای حوزه باید بُعد دین داری و اخلاق مداری را در زندگی فردی و اجتماعی‌شان را تقویت کنند تا بعد در مقام انتقال و تبلیغ آموزه‌های کتاب و سنت با زبان روز هر قشری از مخاطب موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال این کلام صریح امام رضا (ع) است که فرمودند: مردم اگر محاسن و زیبایی‌های کلام ما را بشنوند و بدانند قطعاً از آن‌ها پیروی خواهند کرد و لذا وظیفه کلیدی ماست که زیبایی کلام و سیره نورانی حضرات معصومین (ع) را به درستی و بر اساس زبان و شرایط روز برای مردم و نسل جدید بیان کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: آن طور که بنده اطلاع دارم در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون دانش آموز و سه میلیون دانشجو در کشور داریم که این‌ها ظرفیت عظیمی در اختیار ماست که بتوانیم معارف ناب الهی و آموزه‌های اهل بیت (ع) را به آن‌ها منتقل کنیم و اگر خدای ناکرده در این باره کوتاهی کنیم قطعاً در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود.

وی گفت: بی شک اگر ما نتوانیم نوجوانان و جوانان کشورمان را با حقیقت کلام ائمه (ع) و معارف دینی آشنا کنیم، دشمن آن‌ها را به سمت اهداف خود می‌کشاند به خصوص در زمانه حساس کنونی که همه ابزار‌های نوین ارتباطی به خصوص فضای مجازی نیز عمدتاً در اختیار اهداف دشمن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها