خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهمترین عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی٬ خلأ معنوی است و تنها راه مبارزه با این آسیب ها٬ حضور جوانان در مسیر راهیان نور می‌باشد
کد خبر: ۸۹۵۴۱۹۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سالار قاسمی مدیرکل اداره آموزش و پرورش و جانشین قرارگاه راهیان نور استان قزوین در مراسم تجلیل از خادمان و عوامل اجرایی راهیان نور که با حضور مسوولان سپاه برگزار شد ضمن تبریک ایام بسیج بیان کرد: این ایام علاوه بر هفته بسیج و یادمان شهدا و، اما راحل٬ روز‌های پیروزی شجره طیبه با فرهنگ غنی بسیجی بر شجره خبیثه دولت خودخوانده داعش است که شادی را بر قلوب تمام آزادیخواهان جهان هدیه کرد.

وی گفت: باید به دنبال دستیابی به مولفه‌های ایجاد حال خوب و نشاط در دانش آموزان برای حضور در کاروان‌های راهیان نور باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: این حال خوب و نشاط باید قبل از اعزام دانش آموزان به اردو‌های راهیان نور در مدارس ایجاد شود. همان مراسم دود کردن اسپند و رد شدن دانش آموزان از زیر قرآن مقدمه‌ای برای ایجاد این حال خوش و نشاط در دانش آموزان است.

قاسمی افزود: بین شادکامی و شادی تفاوت وجود دارد. شادکامی یعنی ایجاد شادی همراه با رضایتمندی فرد و این دقیقا همان وظیفه‌ای است که بر عهده ما مسوولان امر است.

وی یادآور شد: متاسفانه در کشور از سرمایه‌های موجود در مسیر هدف استفاده نمی‌کنیم و اگر می‌خواهیم راهیان نور اثر گذار باشد باید نگاهمان ایجاد شادکامی و نشاط در بین جوانان و نوجوانان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به استفاده از پتاسیل جوانان خاطر نشان کرد: بزرگترین مدرسه تربیت این کنز بی پایان٬ استفاده از مدرسه دفاع مقدس است. در این مسیر باید از الگو‌هایی جوان بسیجی همچون شهید حججی‌ها استفاده کنیم که با سن کم چشم بر تمام تعلقات دنیوی بستند و به آرمان‌های امام در ایجاد زمینه برای گسترش دین الهی لبیک گفتند.

قاسمی با اشاره به دو عامل شهوت و غفلت در گمراهی جوانان ادامه داد: یکی از بهترین راه‌ها در از بین بردن غفلت که خود موجب عامل شهوت است٬ بحث راهیان نور و دیدار از یادمان‌های شهدا می‌باشد.

وی ضمن اشاره به بحران‌های اجتماعی موجود در جامعه اضافه کرد: مهمترین عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی٬ خلأ معنوی می‌باشد و حضور جوانان در راهیان نور می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: در این مسیر آسیب شناسی مؤلفه‌های ایجاد شادکامی و نشاط بسیار مهم است چرا که ما دشمنانی متحد٬ منسجم و دارای برنامه‌های جدی برای غفلت جوانان کشور داریم.
1010/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها