خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان نرجه اذعان کرد: از خصوصیات بارز این امام می‌توان به ظلم‌ستیزی و مبارزه با نفاق اشاره نمود چرا که ایشسان با وجود شرایط سخت و خفقان زمان حیات‌شان باز هم برای مبارزه با ظالمان و منافقیان از پا ننشستند.
کد خبر: ۸۹۵۴۳۲۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

حجت الاسلام خداوردی امام جمعه شهرستان نرجه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص نقش تاثیرگزار امام حسن عسگری(ع) در مکتب شیعه ضمن عرض تسلیت به همین مناسبت اظهار کرد: امام حسن عسگری(ع) در زمینه پیشرفت مذهب شیعه اقدامات بسیاری انجام دادند به‌طوری که با وجود وضعیت خفقان جامعه و زندانی شدن‌های پی‌در‌پی‌شان، امام افکار شیعی را بازسازی و برای رونق بخشی به این تفکرات بهای بسیاری اختصاص دادند.
وی در ادامه با اشاره به احادیث نقل شده از ایشان تبیین کرد: طبق سخن امام حسن عسگری(ع) "اگر دشمن ستمگری، ظلمی ‌کند که شما توانایی مقابله ندارید حتی لعن و نفرین شما را هم ملائک می‌شنوند و برشما دورود می‌فرستند" و مصداق آشکار این کلام امام شعار مرگ برآمریکا است.
خداوردی پیرامون خصوصیات امام حسن عسگری(ع) و با اشاره به حدیثی از ایشان در رابطه با نفاق‌ستیزی تصریح کرد: از خصوصیات بارز این امام می‌توان به ظلم‌ستیزی و مبارزه با نفاق اشاره نمود چرا که ایشسان با وجود شرایط سخت و خفقان زمان حیات‌شان باز هم برای مبارزه با ظالمان و منافقیان از پا ننشستند.
امام جمعه شهرستان نرجه همچنین مطرح کرد: از دیگر خصوصیات امام می‌توان به آموزه خویشتن‌داری در مقابل معصیت و ولایت مداری ایشان اشاره نمود که بر همین اساس ایشان امام پس خود را به شیعیان و یاران خود معرفی نمودند و آنان را به دفاع از ولایت و ولایت‌پذیری دعوت کردند.
وی افزود: شیعیان نیز با بهره‌گیری از خصوصیت انفاق از ائمه با همدلی و هم‌یاری به مردم مصیبت‌زده کرمانشاه آشکارا بهره‌مندی خود از آموزه‌های دینی را نشان دادند و برای حل مشکلات هم‌نوعان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها