در تریبون آزاد در بافق مطرح شد:
کد خبر: ۸۹۵۴۴۱۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ همزمان با ششمین روز از هفته بسیج با نام گذاری «بسیج دولت مقاومت و استکبارستیزی» تریبون آزاد به همت حوزه شهدای خواهر در دبیرستان دخترانه فاطمیه و شرف برگزار شد.
در دبیرستان فاطمیه "افضلی" در مورد ارتباط در فضای مجازی توضیحات مختصری ارائه داد و گفت: فضای مجازی چاقوی دولبه هست هم فوایدی دارد هم مضراتی.
وی همچنین بیان کرد که آمار جهانی نشان می‌دهد کسانی که از موبایل استفاده می‌کنند دچار بلوغ زودرس می‌شوند که عواقب بدی دارد. سپس دانش آموزان نظرات خود را دررابطه با دوستی‌های مجازی بیان نمودند.
حسینی در دبیرستان شرف از دانش آموزان پرسید:تاثیرات دوستی‌های مجازی در روحیات و خلق و خوی آدم‌ها می‌تواند مثل دنیای واقعی باشد؟
شرایط دوستی سالم در دنیای مجازی از نظر دینی مثل واقعی هست؟ یا در دنیای مجازی محدودیت خاصی نیست؟
دوستی‌های مجازی می‌تواند مانند دنیای واقعی پیشرفت یا پسرفت در جنبه‌های مختلف زندگی بوجود بیاورد؟
پس از آن دانش آموزان پاسخ‌های خود را بیان کردند و هرکدام نظری موافق و مخالف داشتند.
در پایان حسینی بحث را جمع بندی نمود و گفت: آشنایی‌های اینترنتی هم مزایایی دارد و هم آسیب هایی. برخی از آسیب‌های آن عبارتند از:
چت اعتیاد آور است و معلوم نیست شخص با چند نفر در ارتباط بوده و هست. پس فرد را در آینده دچار سوءظن وسلب اعتماد می‌کند، در اینگونه ارتباطات، شناخت جدی امکان پذیر نیست. چون دوطرف مراقب خود هستندو طبیعی است که فهرستی از معایب خود را دراختیار دیگری قرار نمی‌دهند، در این روش آشنایی فقط یک یا دوتا از حواس افراد درگیر می‌شود. به همین دلیل اطلاعات غیر کلامی از فرد روبرو ندارد و.
همچنین برخی از مزایای این نوع آشنایی این است که بعداز آنکه گفتگو‌های رسمی در چند جلسه با اطلاع خانواده‌ها انجام شد، چت می‌تواند راه مناسبی باشد برای تکمیل بحث یا مواردی که قبلا از یاد برده اید. باید در نظر داشت که چت کردن بدون تشریفات انجام می‌شود و زحمت بیرون رفتن را به شما نمی‌دهد، با اخلاقیات و فرهنگ عموم مردم آشنا می‌شوند و....
ارسال نظرات