سهیلا سارانی یکی از کارآفرینان خوش ذوق سیستانی در شهرستان هیرمند است که با به کارگیری هنر سوزن دوزی امروزه به یکی از کارآفرینان مهم در این شهرستان تبدیل شده است
کد خبر: ۸۹۵۴۵۳۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند؛ این روز‌ها شرایط اقتصادی در مناطقی همچون استان سیستان و بلوچستان باعث شده است تا اکثر خانواده‌ها شغل اصلی خود را که کشاورزی و دامداری است رها کرده و به دیگر مشاغلی همچون کار در خانه روی آورند.

صنایع دستی و هنر سوزن دوزی بانوان سیستانی امروزه منبع درآمد بسیاری از خانواده‌های سیستانی قرار گرفته است، بانوانی که با هنر سنتی خود، اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و خود را به عنوان یک کارآفرین معرفی کرده اند.

سهیلا سارانی یکی از کارآفرینان خوش ذوق سیستانی در شهرستان هیرمند است که با به کارگیری هنر سوزن دوزی امروزه به یکی از کارآفرینان مهم در این شهرستان تبدیل شده است.

وی درگفت و گو با خبرنگار بسیج از هیرمند گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد داخلی ۱۰ نفر از بانوان هیرمندی مشغول به فعالیت در این کارگاه هستند.
سارانی بیان داشت: هنرمندان و کارآفرینان با توجه به اینکه بازار خرید مناسبی پیش روی خود نمی‌بینند نیاز به حمایت جدی از سوی مسئولین دارند.

این بانوی کارآفرین سیستانی تصریح کرد: اگر برخی از ادارات بتوانند هدایای خود را از تولیدکنندگانی همچون ما خریداری کنند، هم کالای مورد نظر معرفی شده و هم می‌توان، به آینده فروش کالا اطمینان داشت.

وی میزان سودهی کالا را به میزان فروش آن دانست و افزود: تولیداتی همچون، سوزن دوزی، شال دوزی، تابلو‌های خامه دوزی، ساخت قایق سنتی هامون نشینان به نام توتن، دستبند زنانه، و جام انیمیشن شهر سوخته را می‌توان مهمترین هنر دست بانوان این کارگاه دانست.

سارانی با بیان اینکه حمایت مسئولین می‌تواند آینده هنرمندان این سرزمین را تامین کند افزود: بانوان هنرمند این کارگاه فاقد هر گونه بیمه درمانی هستند لذا، مسئولین می‌توانند با حمایت خود از این قشر از جامعه و همچنین با اهدای وام با بهره کم به اقتصاد داخلی و همچنین هنرمندان این سرزمین کمک دو چندانی کنند.

این کارآفرین جوان خاطرنشان کرد: با خودکفایی توانسته ایم زمینه اشتغال ۱۰ نفر را در دل روستا‌های محروم سیستان و بلوچستان، فراهم سازیم و این مهم می‌تواند با حمایت مسئولین ادامه پیدا کند تا بانوان بیشتری به این سمت و سوی سوق پیدا کنند.
ارسال نظرات