رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان جویبارگفت به علت فرسودگی حدود ۱۵ کیلومتر از شبکه لوله‌های آب شرب این شهرستان، ۱۴ درصد از آب هدر می‌رود.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۱۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد کریمی، افزود: برای اصلاح و بازسازی شبکه لوله‌های فرسوده در این شهرستان حدود ۲۸ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است .
وی با بیان اینکه هر ساله ۳ تا ۴ کیلومتر اصلاح شبکه در این شهرستان انجام می‌شود، گفت: برای اصلاح شبکه در این شهرستان نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا مردم از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان جویبار با بیان اینکه در این شهرستان ۱۲ هزار مشترک با ۱۸ هزار واحد وجود دارد، ادامه داد: اکثر اصلاح شبکه توسط خودیاری مردم انجام می‌شود.
کریمی با اشاره به ناچیز بودن منابع مالی شهرستان، گفت: تنها امری که ما را از این وضعیت نجات می‌دهد، همیاری مردم است .
وی از مردم خواست تا قبض‌های آب خود را به موقع پرداخت کنند تا از این طریق اداره آب بتواند به اصلاح شبکه، اصلاح پمپاژ و کارهای دیگر بپردازد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان جویبار با تآکید بر اینکه شهروندان باید بدانند که اتصال مستقیم پمپ به شبکه ممنوع است، گفت: این کار، موجب کاهش فشار شبکه می‌شود و بزئدی به واحد های مسکونی که از پمپ مستقیم استفاده می کنند اخطار داده می شود.
کریمی تصریح کرد: 130 کیلومتر خط لوله گذاری آب شرب ، شهر جویبار است که با توجه به غیر قابل شرب بودن آ بهای زیر زمینی چاهه ای عمیق در جویبار، محل تامین آب شرب از شهرستان های قائم شهر و سیمرغ می باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها