همزمان با هفته بسیج از سه طرح محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان به بهره‌ برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۳۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در ششمین روز از هفته بسیج که به نام بسیج، دولت مقاومت و استکبارستیزی نامگذاری شده است با حضور سرهنگ ابوالفضل طهماسبی فرمانده سپاه ناحیه زنجان و حجت‌الاسلام نجم‌الدین فتحی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه زنجان طرح‌های زیادی توسط سپاه ناحیه زنجان به بهره‌ برداری رسید.

*افتتاح آب شرب روستای اورتابلاغ

مقصد اول ،  افتتاح پروژه‌های بسیج در روستای اورتا بلاغ بود که توسط بسیج سازندگی و با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) مشکل آب شرب این روستا حل شد.

به گفته اهالی این روستا ، بعد از انقلاب اسلامی آب آشامیدنی خوبی برای این اهالی وجود نداشت ولی به برکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این مشکل حل شده است.

قابل ذکر است این پروژه با عنوان خط انتقال آب شرب اورتابلاغ بطول 1200 متر و با هزینه ای بالغ بر 450 میلیون ریال به بهره برداری رسید .

*افتتاح بند انحراف آب کشاورزی

مقصد دوم افتتاحیه‌های بسیج شهرستان زنجان،  شهر ارمغانخانه بود.

بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان به کمک ماشین آلات تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان بند انحرافی آب کشاورزی را در شهر ارمغانخانه احداث کردند.

قبل از بهره برداری از این طرح ، آب موجود و جمع شده بصورت بی هدف و روان به هدر می رفت که این بند سبب می‌شود آب در پشت این بند جمع و در فصل بهار و تابستان کمک حال کشاورزان شود.

گفتنی است این بند بطول 10 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 450 میلیون ریال یکی از خدمات ماندگار و تاثیر گذار بسیج در این منطقه است که مشکل کشاورزان منطقه را از جهت آبیاری مزارع مرتفع کرده است .

*افتتاح آب شرب و مدرسه روستای لهرگین

مقصد بعدی این افتتاحیه‌ها روستای لهرگین بود. یکی از طرح های بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان در این روستا بهسازی و بروز رسانی مدرسه کهنه ساخت و غیرقابل استفاده این روستا و احداث دوباره قسمت هایی از ساختمان برای تحصیل دانش آموزان محروم این منطقه بود .

در این روستا که با جمعیت 35 خانوار که با مشکل آب شرب مواجه بودند ، بسیج سازندگی شهرستان زنجان با روحیه جهادی وارد عمل شده و با هزینه بسیار کم نسبت به سایر پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی احداث خط انتقال ، منبع و شبکه توزیع این روستا به طول 2 کیلومتر با مبلغ 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید .

گفتنی است روستای لهرگین یکی از محروم ترین و کم برخوردارترین روستای منطقه بوده و با حضور عزیزان بسیجی ، بار دیگر ثابت شد که نهاد مقدس بسیج یار و یاور مستضعفان و محرومان است.

*بازدید از پل روستای بهرام بیک

مقصد آخر روستای بهرام بیک بود.

 پل این روستا که رفت و آمد اهالی این روستا را تسهیل می‌کند، مورد بازدید قرار گرفت. این پروژه در چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت  و افتتاح رسمی این پل در ایام دهه فجر انجام خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات