مدیر صنایع تبدیلی بسیج سازندگی کشور گفت: دو هزار و 512 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث 134 هزار کارگاه صنایع تبدیلی از سوی این سازمان به متقاضیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۴۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، میرمهدی مهدوی امروز در آیین رونمایی از دستگاه فریز درایر که  توسط مهندسان جهادگر بسیجی در شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است، اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی از سال 92 برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به‌ صورت جدی آغاز کرد.

وی از احداث ۱۳۴ هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی تا پایان سال گذشته خبر داد و افزود: به این منظور دو هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای و وام به متقاضیان از سوی بسیج سازندگی اعطا شد.

وی به لزوم صنایع تبدیلی در صنعت غذا و دارو اشاره کرد و بیان داشت: هدف‌گذاری اولیه سازمان بسیج سازندگی فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی کشور در ابعاد کوچک و به صورت محلی در عرصه‌های صنایع غذایی و پس از آن زنجیره تولید کالا است.

مهدوی اشاره داشت: در تأمین منابع زنجیره تولید با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای صدور مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی خرد محلی  تعامل داریم.

وی همچنین از تکمیل بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و صادرکنندگان در عرصه‌های مختلف اقتصادی خبر داد .
 
مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور از تهیه آمارنامه ماشین آلات و تجهیزات صنایع تبدیلی و تکمیلی در ابعاد مینیاتوری خبر داد و ابراز داشت: این دستگاه‌ها باید متناسب با حجم بنگاه‌های خرد محلی باشند که می‌توان به نمونه این دستگاه اشاره کرد.

وی ابراز داشت: با حمایت مسئولان، 435 شهرستان دارای دفاتر فعال شدند و نمایشگاه‌های بسیج سازندگی در این شهرها برپا شده و تفاهم‌نامه‌هایی هم با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان غذا و دارو، بانک مهر ایرانیان و دیگر مجموعه‌ها در جهت حرکت به سمت تکنولوژی‌های روز دانش‌بنیان و قطع دست دلالان منعقد شد.

مهدوی در پایان گفت: به دنبال این هستیم تا جهت‌گیری  سازمان بسیج سازندگی را  به سمت فناوری‌های جدید و دانش بنیان جهت بالا بردن قدرت چانه زنی تولید کنندگان سوق دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها