وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه هیچ مصدوم یا مجروحی و بیماری‌های عفونی و میکروبی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد، گفت: بیمارستان جدید سرپل‌ذهاب ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۵۵۰۳۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید‌حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده این شهرستان اظهار داشت: در مقایسه با روزهای نخست وقوع زلزله غرب کشور، شرایط بهتر شده و در حوزه بهداشت و درمان مشکل جدی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از 1500 عمل جراحی برای مصدومان این حادثه انجام شده که این مصدومان دوره نقاهت خود را پشت سر می‌گذارند، بیان کرد: بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و بیماری‌های واگیری که منشاء عفونی و میکروبی دارد در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این هفته دانشگاه علوم پزشکی تبریز با 170 متخصص، فوق‌تخصص، پرستار و بهداشتیار در این مناطق مستقر شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده گفت: بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده به‌زودی به چرخه فعالیت باز می‌گردند و بیمارستان جدید در سرپل‌ذهاب نیز ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ البته بیمارستان آسیب دیده شهدای این شهر تا 3 ماه آینده در چرخه خدمت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا تثبیت شرایط در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور می‌یابند، افزود: در سایر شهرها از جمله اسلام‌آباد غرب مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در جلسه امروز معاون اول رئیس‌جمهور تصمیماتی برای بهبود این شرایط اتخاذ و اقدامات درازمدت آغاز شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: آسیب‌های بلایای طبیعی سخت و زیاد است اما همه دستگاه‌های اجرایی در مناطق زلزله‌زده با امکانات زیاد حضور دارند و هماهنگی این دستگاه‌ها، بالاترین هنر مدیران است که همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراقبت‌ها و خدمات رایگان و در دسترس و مناسبی را به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارتباط مجموعه بهداشت و درمان کشور با مناطق زلزله‌زده قطع نخواهد شد، افزود: حضور همکاران ما در این مناطق، مستمر و مداوم خواهد بود، همچنان که وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی بود که در نخستین ساعات وقوع زلزله در غرب کشور، در این مناطق حاضر شد و به ارائه خدمات پرداخت.

هاشمی خاطرنشان کرد: بازسازی 62 پایگاه تخریب شده، ترمیم 140 مرکز بهداشتی آسیب‌دیده، ساخت 24 مرکز جامع خدمات سلامت و بازسازی دو بیمارستان اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب به‌سرعت انجام خواهد شد. 

ارسال نظرات