مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان:

بی‌مهری متولیان هفته پژوهش نسبت به طرح و ایده‌های بسیج در هفته پژوهش

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری یک سازمان علمی است که از ایده‌های و طرح‌های مخترعان، مبتکران و پژوهشگران در قالب ۱۰ مرکز حمایت می‌کند، اما از طرف متولیان هفته پژوهش مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۵۵۰۴۲
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
سرهنگ مهدی رحیمی،  در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان؛ اظهار داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری یک سازمان علمی است که از ایده‌ها و طرح‌های مخترعان، مبتکران و پژوهشگران در قالب ۱۰ مرکز حمایت می‌کند.


وی افزود: این سازمان در سال ۹۵ تنها در مرکز حمایت از مخترعان و مراکز رشد خود ۸۴ طرح موردحمایت قرار داده و در ۶ ماهه اول سال ۹۶ از ۳۲ طرح حمایت کرده که نمونه نیمه‌صنعتی و صنعتی آن‌ها ساخته‌شده و برخی از آن‌ها به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.


مسئول سازمان بسیج علمی لرستان با اشاره به اینکه این سازمان عضو شورای نخبگان استان نیز هست، اما آن‌چنان‌که باید از طرف متولیان هفته پژوهش موردتوجه قرار نگرفته است، بیان کرد: به خدمات ارزنده بسیج علمی که موجب کارآفرینی شهروندان استان در شاخه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود به صورتی که در چهارمین جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری از بین ۳۲۰۰ مخترع، مقام اول را کسب می‌نماید و طرح‌های حمایتی آن جزء "های تک‌ترین" طرح‌ها در کشور محسوب می‌شود، در استان ما موردتوجه قرار نمی‌گیرد؟


وی تصریح کرد: در استان بی‌اعتنایی صورت می‌گیرد و گا‌ها اقدامات ارزنده ما در حمایت از مخترعین و تجاری‌سازی طرح‌های این عزیزان نادیده گرفته می‌شود به صورتی که در هفته پژوهش سال ۹۶ از این سازمان برای شرکت در برنامه‌های پژوهشی توسط متولیان امر پژوهش دعوت به عمل نمی‌آید؟


وی ضمن گلایه شدید از متولیان هفته پژوهش در استان بیان کرد: هرساله این امر اتفاق می‌افتد، اما در هفته‌ای که به نام هفته مبارک بسیج نام‌گذاری شده جای سؤال و ابهام است که چرا نسبت به طرح‌ها و ایده‌های عزیزان بسیجی بی‌مهری صورت می‌گیرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: اصولاً در این هفته که فن بازار تشکیل می‌شود و مخترعان و نخبگان طرح‌های خود را جهت بازاریابی برای سرمایه‌گذاران به نمایش می‌گذارند شایسته است کلیه فعالین حوزه‌های علمی پژوهشی و فناوری حضورداشته باشند تا بتوانیم در این خصوص هم‌افزایی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: از استاندار لرستان تقاضا داریم که ضمن رسیدگی به این مسئله، دلایل عدم دعوت از یک سازمان مردم‌نهاد علمی در استان که تلاش‌های مضاعفی در جهت اقتصاد دانش‌بنیان می‌نماید را از مسئولین مربوطه جویا شود.


جای این سؤال خالی است که چرا از این سازمان کارآفرین که افتخارات متعددی در پرونده خود دارد، دعوت به عمل نمی‌آید. آیا مسائل سیاسی و سلیقه‌ای در هفته پژوهش در کار است یا سهواً این بی‌توجهی صورت گرفته است؟ لذا می‌طلبد که جدای از هرگونه بازی‌های سیاسی و برخورد‌های سلیقه‌ای و حزبی به فکر رشد، تعالی و پیشرفت علمی استان باشیم.


انتهای پیام/
ارسال نظرات