دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلم فردا سه شنبه در ساری آغاز می شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۰۵۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این جشنواره با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیزحمایت از هنرمندان این حوزه، فردا سه شنبه تا جمعه دهم آذر در ساری برگزار می شود.
محمد محمدی افزود: در پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، در مجموع بخش‌های انفرادی و گروهی، تعداد 293 هنرمند آثار خودرا به جشنواره ارسال کردند.
وی تصریح کرد: از این تعداد شرکت کننده با بررسی هیئت انتخاب دومین جشنواره البرزنشینان لیلم، 22 نفر در بخش آوازمحلی، 20 نفر در بخش دسرکوتن، 18 نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه، 11نفر در کمانچه محلی، 13نفر در بخش لگن نوازی و 20نفر در رشته لله وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند.
دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راه یابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره یادآور شد: نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شد که تا آخرین روز ارسال آثار هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
محمدی خاطرنشان کرد: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی از افغانستان و جمهوری آذربایجان در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.
محمدی خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با دوره نخست برگزاری این جشنواره، هنرمندان بومی، بویژه جوانان استقبال بیشتری نشان دادند.

لیلم در زبان مازندرانی به معنی منطقه سرسبز محصور شده با درختان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها