پایگاه های مشاوره حقوقی در مساجد شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۱۵۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به همت بسیج حقوقدانان استان، رئیس کل دادگستری به همراه معاونانش در ملاقاتی عمومی در مسجد اباالفضل العباس (ع) شهر یاسوج مشکلات قضایی مردم این شهر ر. ا. از نزدیک رسیدگی و دستورات لازم را اتخاذ کردند.
رئیس کل دادگستری استان در این دیدار از راه اندازی پایگاه‌های مشاوره حقوقی در مساجد شهر‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هدف از انجام این کار تسهیل مراجعه حضوری و ملاقات عمومی مردم با مجموعه دستگاه قضایی استان برای بررسی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنان است.
حجه الاسلام مزارعی مساجد را پایگاه معنوی و نورانی و دستگاه قضایی را برگرفته از بطن انقلاب برشمرد و افزود: تلاش می‌شود به صورت دوره‌ای و ثابت نظیر این ملاقات‌ها در مساجد شهر‌های استان با هدف رضایتمندی مردم برگزار شود.
معاون قضایی دادگستری و مسئول بسیج حقوقدانان استان هم یکی از معضلات پیش روی مردم و دستگاه قضایی استان را آگاه نبودن مردم به حقوق خود و قانون برشمرد و گفت: بسیج حقوقدانان استان به منظور آشنایی بیشتر مردم با حقوق خود و قانون این ملاقات‌ها را برگزار می‌کند.
فرخیانی افزود: از دیگر اهداف برگزاری ملاقات‌های حضوری دستگاه قضایی با مردم، اجرای عدالت، افزایش رضایتمندی مردم، کمک به احقاق حقوق و همچنین افزایش سطح آگاهی‌های حقوقی مردم است.
وی اطاله دادرسی به پرونده‌های قضایی در محاکم و دادسرا‌ها را موجب نارضایتی مردم دانست و گفت: اگر مردم به خوبی به حقوق خود آگاهی داشته باشند و از ظرفیت قضات، حقوقدانان، کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی و وکلای بسیجی استفاده کنند موجب کاهش اطاله دادرسی، احقاق حقوق و جلوگیری از اتلاف وقت آن‌ها در محاکم و دادسرا‌ها می‌شود.
وی افزود: به همین مناست در همه مساجد شهر‌های استان پایگاه‌های مشاوره حقوقی با حضور وکلا، قضات، حقوقدانان و کارشناسان حقوقی بسیجی ادارات دایر و به مشکلات قضایی مردم رسیدگی و دستورات لازم برای آن‌ها صادر می‌شود.
ارسال نظرات