مراسم سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در بهاباد برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) مراسم عزاداری دررثای آن حضرت با حضور شیفتگان و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت امام حسن عسکری (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع) بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۲۳۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در سخنانی با تسلیت سالروزشهادت یازدهمین ستاره فروزان امامت وولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) به بیان شخصیت این امام همام پرداخت.
وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) طبق روایات قبلی می‌دانند که پدر امام زمان (عج) هستنند، اظهار کرد: به مانند حضرت موسی (ع) که فرعون قصد داشت از تولد وی جلوگیری کند، دستگاه عباسی هم قصد داشت که با تلاش‌های خود از به دنیا آمدن امام زمان (عج) جلوگیری کند که چنین نشد.
حجت الاسلام صابری اراکی در فراز دیگری به برشمردن ویژگی‌های جامعه مهدوی پرداخت و گفت: مهدی یاوری و مهدی باوری دوموضوع مختلف هستند که اگر درکنار هم قرار بگیرند جامعه مهدوی شکل خواهد گرفت و جامعه از ناهنجاری‌ها و کجروی هاپاک خواهد شد.
صابری اراکی به بحث حجاب اشاره کرد و گفت: اگر میخواهی درزندگی امام زمانی باشی خواهرم حجابت را حفظ کن تا نگاه نامحرم به تو نیفتد وباحفظ حجاب میشود امام زمانی شد.
این روحانی برجسته به زندگی امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و افزود: امام حسن عسکری (ع) در جهت احیای مکتب تشیع و حفظ میراث شیعه ارتباطات گسترده‌ای با خواص شیعیان در شهر‌های مختلف ایجاد می‌کردند تا آمادگی‌های لازم جهت ولایت امام عصر (عج) نیز فراهم شود.
این استاد حوزه‌های علمیه بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با اینکه در دوران خفقان و اختناق به سر می‌برد، اما لحظه‌ای از رسالت امامت و هدایت گری دست برنداشت و دوران سخت و توام با مشقات فراوانی را تجربه کرد.
وی افزود: این امام همام در طول حیات ۲۹ ساله خود و در دوران شش ساله امامت و رهبری شان در ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه خدمات بسیاری انجام دادند.
این روحانی درادامه تصریح کرد: اهل بیت (ع) چراغ هدایت بشریت هستند و کسانی که با ایمان به آن‌ها در مسیر روشن دین گام بر می‌دارند، در دنیا و آخرت سربلند و رستگار خواهند بود.
ارسال نظرات