مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش سادات نبوی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۵۲۷۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرم‌ی با بیان اینکه هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول فصلی برای عملی کردن به سیره نورانی نبی مکرم اسلام است، اظهار کرد: امروزه جهان اسلام نیازمند وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است و میلاد آسمانی پیامبر رحمت فرصت مناسبی است تا مسلمین شکوه و عظمت خود را به رخ بکشند.

وی افزود: آنچه که می‌تواند دل‌های ما را به هم نزدیک کند همان مقام و جایگاه عظیم حضرت محمد مصطفی (ص) است که برای نجات و رستگاری بشر مبعوث شد و این چه سرچشمه با برکت و ممتازی است که ما نباید از فیض آن بی‌بهره و غافل گردیم.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی با حول محور فرهنگ نبوی باید برای رشد و تکامل ارزش‌های اسلامی و انسانی تلاش و به آن افتخار کنند، یادآور شد: شاید فردای قیامت هم حضرت رسول اکرم (ص) و خدای متعال از ما گله‌مند شوند که چگونه با چشمه فیاض نبوی نتوانستند با هم کنار بیایند و اجازه دادند دشمنان شما را از هم جدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: خدا نکند که ما فردای قیامت شرمنده پیامبر عزیز اسلام شویم و باید همه دست در دست هم بنهیم و با نزدیک کردن افکار و دل‌ها به همدیگر در راستای انسجام امت اسلامی حرکت کنیم.

کرمی بیان کرد: آن وقت است که می‌توانیم به عنوان امت پیامبر به همدیگر افتخار کنیم و خود را به کمال و رستگاری برسانیم.

وی اظهار کرد: همچنین برگزاری همایش سادات نبوی، برگزاری نشست چهره‌های تقریبی با محوریت سیره نبوی و برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی با موضوع وحدت بین مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات روزنامه‌دیواری و نقاشی با موضوع وحدت ویژه دانش‌آموزان و برگزاری دو کرسی آزاداندیشی با موضوع وحدت اسلامی در دانشگاه و برگزاری مراسم جشن وحدت در مدارس شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌های هفته وحدت است که به همت تبلیغات اسلامی کردستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی کردستان هر ساله در راستای گرامیداشت ماه ربیع‌الاول به ویژه هفته وحدت برنامه‌های گسترده‌ای را در سطح استان کردستان انجام می‌دهد اضافه کرد: اجرای مراسم جشن وحدت توسط رابطین فرهنگی، برگزاری نشست بانوان شیعه و سنی در حوزه علمیه با موضوع هفته وحدت، اجرای گفتمان سیره نبوی در سطح استان به تعداد ۳۰۰ گفتمان و اجرای برنامه توسط هیئات مذهبی محمد رسول‌الله (ص) و عاشقان محمد رسول‌الله (ص) از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اجرای ۱۰۹ برنامه در مناطق روستایی و مناطق محروم استان، برگزاری سه همایش تجلیل از فعالان قرآنی در شهرستان‌های بیجار، دهگلان و بانه و رونمایی از کتاب سیره نبوی به زبان کُردی در سروآباد از دیگر برنامه‌های شاخص تبلیغات اسلامی کردستان در هفته وحدت است

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات