خبرهای داغ:
"دروغ هاى مسلح" شیوه‌ها اندیشیدن انتقادى در عصر پساحقیقت نوشته دنیل جى لویتین ترجمه ابراهیم رهنما توسط انتشارات کتاب کوله پشتى منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۲۹۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، اباذر رضانیا معلم مدیر انتشارات کوله پشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از انتشار کتاب «دروغ‌های مسلح»  در ایران خبر داد و گفت: در راستای انتشار قانونی کتاب در کشور،  قرارداد رسمی حق انتشار کتاب «دروغ‌های مسلح»، نوشته «دنیل جی.لویتین» را با ناشر این کتاب منعقد کرده و کتاب منتشر شده است.

وی با اشاره به نویسنده این کتاب عنوان کرد: دنیل لویتین (زاده 1957، سانفرانسیسکو) یکی از عصب شناسان و روانشناسان شناختی مطرح در عرصه بین‌المللی است و هم‌اکنون در دانشگاه مک گیل یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا که دارای رتبه‌بندی جهانی است مشغول به تدریس و تحقیق است. او در سال‌های فعالیت‌های خود در علوم اعصاب و روانشناسی موفق به کسب چندین جایزه معتبر شده است. دروغ‌های مسلح که در سال 2016 بانام دستورالعمل‌های دروغ منتشر شده بود، جوایز مختلفی همچون جایزه بهترین کتاب غیرداستانی ماویس گالانت جایزه کتاب تجاری اکسیم، جایزه ملی کتاب تجاری در سال 2017 را از آن خود کرده است،‌ هم‌چنین این کتاب یکی از فینالیست‌های جایزۀ دونر در سال 2017است، همچنین به‌عنوان صد کتاب برتر توسط روزنامۀ گلوب اند میل در سال 2016 انتخاب‌شده است. لویتین همچنین در عرصۀ موسیقی به‌صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت است و جوایزی را نیز در زمینه موسیقی فیلم و آلبوم موسیقی کسب کرده است.



رضانیا معلم اظهار کرد: موضوع این کتاب در واقع جزو موضوعات روز جامعه است، وضعیت جامعه کنونی و تأثیر رسانه‌های ارتباط‌جمعی بر مردم با اتکا بر مطالب منتشره در این رسانه‌ها در زمره بحث‌برانگیزترین مسائل در حوزه علوم انسانی است. کتاب دروغ‌های مسلح درواقع به‌عنوان دستورالعملی برای شناخت انواع دروغ‌ها و مغالطاتی که توسط رسانه‌ها شامل تلویزیون، روزنامه، تارنماها، کتاب‌ها و مقالات در جامعه انتشار می‌یابد،  و لویتین این مسائل پیچیده و در لفافه را، به زبانی شفاف و واضح توضیح می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ درواقع، لویتین از بازی‌های زبانی، دست‌کاری و تحریف آمارها توسط کارشناسان، تشویش و انحراف افکار عمومی توسط برنامه‌ها و شوهای تلویزیونی با نگاهی نقادانه و موشکافانه پرده برمی‌دارد. او با اشرافی که بر مباحث حوزه علوم شناختی دارد و با بهره‌گیری از منطق، زبان‌شناسی، علوم آماری، روانشناسی و تحلیل گفتمان، توانسته است شیوه و گفتمان انتقادی ساده ولی مؤثر و کاربردی را در رابطه با مسائل اخبار دروغ و مغالطات در فضای لجام‌گسیخته وبدون کنترل دنیای مجازی، اختیار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها