خبرهای داغ:
بسیج خدمتگزاران مردم، در هفته بسیج

الگوی تاریخی-اسلامی ارائه خدمت در مساجد/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

استقبال و رضایت مردم متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی از طرح میز خدمت بسیج در مساجد موجب تداوم برنامه های مختلف برای خدمت به مردم در مساجد می شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۳۴۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طرح میز خدمت که در هفته بسیج در تعدادی از مساجد استان برگزار شد مورد استقبال مردم قرار گرفته و رضایت عمومی را به دنبال داشته است.

با حضور در مسجد امام جعفرصادق(ع) بیرجند و گفتگو با مردم و مجریان، با این طرح بیشتر آشنا شدیم.

 

محمد حسین نورس طلبه مدرسه علمیه رضویه در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج، بسیجیان در مساجد شروع به خدمت رسانی به مردم می کنند گفت: علت اینکه چرا انجام خدمات در مساجد مطرح می شود چون مساجد کانون فرهنگی هستند.

الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

 وی عنوان داشت: اگر بسیج بخواهد کار فرهنگی انجام دهد باید در مسجد انجام دهد چون در مسجد اقشار مختلفی حضور دارند و فرهنگ سازی در مسجد انجام می شود.

نورس با بیان اینکه بسیج اگر به دنبال فرهنگ سازی است و روحیه جهادی، روحیه دینی  را می خواهد در مردم ایجاد کند باید از مساجد شروع کند اظهار کرد: ما هم سعی میکنیم تا آنجا که در توانمان باشد به مردم در زمینه مشاوره دینی خدمات ارائه دهیم.

 

دکتر حسینی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه هفته بسیج هفته جان فشانی و ایثارگری است بیان کرد: ما در این ایام سعی کردیم تا آنجا که می توانیم آرمان های امام و روحیه بسیج و ایثارگری را زنده نگه داریم.

این پزشک جهادگر گفت: من نیز با همین هدف از دعوت دوستان استقبال کردم و در این طرح شرکت کردم.

الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

دکتر محمد رضا  فخرمسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح میز خدمت در هفته بسیج اظهارداشت:  ویزیت رایگان، کنترل قند خون و تامین بخشی از داروهایی که مردم نیاز دارند انجام می شود.

وی عنوان داشت: این میز خدمت نمونه ای از فعالیت هایی است که سازمان بسیج پزشکی در طول سال انجام می دهد.

فخر خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات در هفته بسیج اعزام تیم های تک تخصصی است که در طول سال آن را انجام داده ایم که این تیم ها شامل اطفال، رادیولوژی، زنان و داخلی به طور مکرر و متعدد در روستاهای مورد نیاز انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله کارهای دیگر که در این هفته انجام شده است  اعزام تیم دندان پزشکی به منطقه نایبند در طبس است.

 

سموئی مسئول بسیج حقوقدانان در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه ما طرحی به نام هر مسجد یک حقوقدان داریم گفت: بر اساس این طرح به ویژه در هفته بسیج شب ها دو وکیل خواهر و برادر به برخی از مساجد تعیین شده برای مشاوره حقوقی، خدمت و آگاه سازی حقوقی مردم می فرستیم.

وی بابیان اینکه این طرح فقط مربوط به هفته بسیج نیست اذعان کرد: ما به هر مسجدی یک حقوق دان معین را معرفی کردیم که در طول سال به مردم مشاوره حقوقی می دهند و انتقادات و پیشنهادات به جامعه حقوقی را هم به ما منتقل می کنند.

الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

مسئول بسیج حقوقدانان هم چنین دفتر مشاوره حقوقی برای دادن مشاوره به مردم را راه اندازی کردیم که روزهای شنبه عصر به آحاد مردم خدمت ارائه می دهیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا وکلا به صورت رایگان در این ایام به مردم خدمات ارائه می دهند بیان کرد: وکلا، قضات و مشاورین بر اساس وظیفه ای که احساس می کنند، اینکه خدمتی به مردم جامعه انجام دهند بدون هیچ گونه چشم داشتی به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نقش مهم حقوق که صیانت از عدالت است اگر ما بتوانیم فرهنگ بسیجی را در این قشر نهادینه کنیم قطعا می توانیم خدمت بزرگی به اسلام و انقلاب انجام دهیم.

 

الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

خزاعی مدیر کمیته امداد منطقه 2 بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه رسالت بسیج خدمت رسانی به مردم و از مردم خدمت گرفتن است گفت: بر  اساس فرمایش رهبر انقلاب تمام خدمات به جامعه باید توسط خود جامعه انجام شود که بهترین کانون ها برای این خدمات مساجد است.

این مقام مسئول با این عنوان که بر اساس تفاهماتی که در هفته بسیج انجام شده بود میز خدمتی را در اقشار مختلف بسیج تشکیل داده بودند بیان کرد:  کمیته امداد یکی از محدوده هایی است که برای اقشار کم بضاعت خدماتی را ارائه می کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شد که تعدادی از همشهریان در این محله هم حضور داشته باشند که نیاز به پاسخگویی به مشکلات و سوالات آنان باشد و سریعتر بتوانند کارشان را پیگیری کنند ما در این مکان در خدمت آنان بودیم عنوان کرد: سعی کردیم تا آنجا که درتوان داریم به مشکلات و کارهای آنان رسیدگی کنیم.

 

الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

رضایی از نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق با بیان اینکه اگر این برنامه ها تداوم داشته باشد تا مردم بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند مفید است گفت: این نوع حرکت برگرفته از تفکر شخص پیامبر است که در صدر اسلام مساجد به همین صورت بود آموزش های مختلف پزشکی ، نظامی، دینی و ... در مساجد وجود داشت.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه هم با توجه به فرمایش امام که فرمودن مسجد سنگر است فقط سنگر نظامی منظور نیست بلکه همه سنگرهای علمی، مذهبی، مشاوره را می توان دید.

وی در پایان بیان کرد:امیدوارم این کار تداوم داشته باشد و مراجعه کنندگان بازخورد مثبتی را از این کار ببینند.

الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

 

زهرا رحیمی فرمانده پایگاه سجیه مسجد امام جعفرصادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مسجد ما مسجدی محوری است و کانون های مختلف علاوه بر پایگاه مانند خانه قرآن، مرکز نیکوکاری و کانون  در اینجا وجود دارد گفت: همکاری هایی که در این مسجد بین کانون های مختلف وجود دارد یکی از دلایل موفقیت این مسجد است.

وی با بیان اینکه این میز خدمت در مساجد اثرات بسیار مثبتی دارد بیان کرد: با این اقدام اگر شخصی از لحاظ مالی توان رفتن به دکتر یا دفتر وکالت را نداشته  باشد می تواند با مراجعه به مسجد از این خدمات به صورت رایگان استفاده کند.

 الگوی ارائه خدمت در مسجد از صدر اسلام/ ادامه طرح «میز خدمت» خواسته مردم از بسیج

 

شفیعی سرگروه حلقه صالحین از مسجد امام جعفرصادق با بیان اینکه این میز خدمت اولین بار است که اجرا شده گفت: این طرح بسیار خوبی است به خصوص مشاوره آن که بسیاری از مشکلات مردم را حل می کند.

وی با بیان این که امیدوارم این طرح به صورت همیشگی ادامه داشته باشد عنوان کرد: خیلی از خدماتی که در این میز خدمت ارائه می شود برای مردم و به خصوص جوانان مثمر ثمر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار