خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال موجب افزایش مهارت فرد در رشته شغلی موردعلاقه شده و انگیزه گروه‌های مختلف مددجویی را برای ورود به فضای کسب‌وکار و تولید بالا می‌برد.
کد خبر: ۸۹۵۵۴۵۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد شناسایی‌شده ارائه می شود ، گفت : از ابتدای امسال در قالب خدمات مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 103هزارو 819 نفر ساعت آموزش حرفه آموزی به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است.

هدایت صفری با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه آموزش‌های کیفی باهدف افزایش اثربخشی طرح‌های اشتغال ایجادشده در اقتصاد خانوارهای مددجویی و مبتنی بر بازار محوری و تقاضامحوری است،افزود: خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال موجب افزایش مهارت فرد در رشته شغلی موردعلاقه شده و انگیزه گروه‌های مختلف مددجویی را برای ورود به فضای کسب‌وکار و تولید بالا می‌برد.

وی اظهار داشت: توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های محلی و پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی از رویکردهای دیگر کمیته امداد در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای وآموزشگاههای آزاد استان ، گفت: در مجموع سه هزار و 496 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد از ابتدای امسال در بخش‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: از مجموع مددجویان بهره‌مند از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال هزار و 296 مددجو در مناطق  شهری و دو هزار و 200 مددجوی مناطق روستایی این استان ساکن بوده است.

صفری با تأکید بر اینکه توجه به ایجاد زمینه اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌های مهم این نهاد است، گفت: با رویکرد زمینه‌سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 59 درصد از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد از ابتدای  امسال  تاکنون به این گروه از جامعه هدف ارائه‌شده است.

 

ارسال نظرات