خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی در همایش بیعت طلاب با امام عصر(عج):

دشمن به دنبال اختلاف است/ اندیشه مهدوی به برکت انقلاب در حال حرکت است

مدیر حوزه‌‌های علمیه گفت: اگر هوشیار و آگاه نباشیم و غفلت کنیم دشمن از آسیب‌‌ها و کج روی‌‌ها، ابزاری ساخته و برای اختلاف افکنی در میان امت اسلام فعالیت می کند.
کد خبر: ۸۹۵۵۴۵۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در همایش علمی بیعت طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با امام عصر(عج) که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار کرد: اگر امروز مدافعان حرم و جبهه مقاومت با اتکای به خداوند متعال و اهل بیت(ع) نبودند، بغداد و دمشق سقوط کرده بودند و کشورهای اسلامی تجزیه شده و رژیم صهیونیستی قوت می‌گرفت.
عضو شورای عالی حوزه‌‌های علمیه افزود: اگر رشادت‌‌ها و ایثار مدافعان حرم و جبهه مقاومت نبود امروز دشمن همه کشورهای اسلامی را در سیطره خود گرفته و علاوه بر تضعیف و از بین بردن حزب الله نسبت به رشد و تقویت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کرد.
آیت الله اعرافی ادامه داد: مدافعان حرم خودشان با ولایت مداری که داشتند با باورهای مهدوی خود در این مسیر قدم برداشتن و امروز شاهد پیروزی حق بر باطل در عراق و سوریه هستیم.
عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: همین روحیه مهدوی و ولایت مداری موجب عصبانیت شاهزاده نادان شده است و هر چه این ولایت مداری پررنگ شود، تردیدی نیست عصبانیت دشمنان اسلام و انقلاب بیشتر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز اندیشه مهدوی به سمت خلوص در حال حرکت است، گفت: ما قبل از انقلاب با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم و در حوزه‌‌ها شاهد حضور چشمگیر طلاب نبودیم، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در همه شهرهای کشور، بلکه از چهار گوشه جهان شاهد رشد و تربیت دینی و علمی طلاب درحوزه علمیه قم هستیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: امروز باید شما به عنوان سربازان امام عصر(عج) آسیب‌‌ها و کج روی‌‌های پیرامون مهدویت را بشناسید، چرا که اندیشه‌‌های مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد و از آدم (ع) تا حضرت خاتم النبیّین(ص)، همگی بر روی حجت و امام آخر الزمان(عج) اتفاق نظر داشته و مورد تاکید قرارداده‌اند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه دو نوع کج فهمی و آسیب در خصوص جریان مهدویت وجود دارد، اظهار کرد: نخستین جریان، جریان مقابل مهدویت و اندیشه‌‌های ناب مهدوی تا قبل از امام عصر(عج) به وجود آمده و اتفاق افتاده است که کتاب الملل و النحل به این جریانات و انشعابات که بعد از هر امامی به وجود آمده است اشاراتی کرده است.
وی ادامه داد: همه این جریانات و انشعاباتی که بعد از هر امام معصومی به وجود آمد در واقع جریان حقی بودند که از مسیر حق خارج شده و جریان انحرافی را شکل دادند.
عضو شورای عالی حوزه‌‌های علمیه افزود: بعد از امام عصر(عج) تشکیکات و انحرافات به گونه دیگری شد که شما به عنوان سربازان امام عصر(عج) باید نسبت به این مسائل مجهز بوده و با این شبهات مقابله کنید و از معارف مهدوی صیانت و پاسداری کنید.
مدیر حوزه‌‌های علمیه به برخی از این شبهات و مسائل انحرافی اشاره کرد و گفت: برخی از جریان‌‌های انحرافی منکر تولد امام شده‌اند و این در حالی است که یکی از مهمترین وظایف شان پس از تولد، غیبت صغری و به کارگیری نواب اربعه و غیبت کبری و نواب عام که مراجع معظم تقلید بودند، بود.
وی افزود: انحراف دیگر پیرامون مساله مهدویت، آن است که عده‌ای می‌گویند که مهدویت است، ولی در یک فرد جمع نیست و گروهی متولی آن هستند.
آیت الله اعرافی به ادای دروغین نیابت خاص به عنوان یکی دیگر از کج راه‌‌های پیرامون مهدویت اشاره کرد و افزود: بحث مهدویت دو فصل دارد یکی غیبت صغری و حضور نواب اربعه و دیگری غیبت کبری که دیگر حضرت هیچ کسی را به عنوان نایب خاص خود معرفی نکردند و نیابت عام آغاز شد.
عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: ادعای دروغین رویت امام(عج)، یأس و ناامیدی از ظهور حضرت(عج)، شوق بسیار و شتابزدگی برای ظهور، عدم انتظار، تفاسیر غلط از مساله انتظار و اینکه انتظار یک تکلیف است و بهجای تکلیف نیست از جمله این کج راه‌‌ها و انحرافاتی است که روحانیون باید نسبت به آن آگاهی و بینش زیادی داشته باشند.
مدیر حوزه‌‌های علمیه در بخش دیگری از سخنانش امتداد مهدویت را در قالب مرجعیت و ولایت ترسیم کرد و گفت: ما شک نداریم که مطابق روایات مقوله مرجعیت و ولایت امتداد عصر حضور است که اساس حوزه را تشکیل می‌دهد.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر هوشیار و آگاه نباشیم و غفلت کنیم دشمن از همین آسیب‌‌ها و کج روی‌ها، ابزاری ساخته و برای اختلاف افکنی در میان امت اسلام فعالیت می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار