مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان خبر داد:

"بلدچی" به چاپ دوم رسید

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان گفت: دومین جلد از مجموعه چهار جلدی بلدچی، مجموعه خاطرات دفاع مقدس لرستان به قلم اسماعیل سپهوند به‌زودی در بازار چاپ و نشر عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۴۶۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سامان سپهوند، در جمع خبرنگاران از چاپ جلد دوم کتاب "بلدچی"، بزرگ‌ترین پروژه خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس به قلم اسماعیل سپهوند خبرداد ,واظهار داشت: این مجموعه که طی چهار سال نگارش یافته است جامع‌ترین اثر در حوزه تاریخ شفاهی استان لرستان است که از زمینه‌های شکل‌گیری جریان‌های انقلابی پیش از بهمن ۵۷ در خرم‌آباد شروع شده و تا پس از خاتمه دفاع مقدس و دروران تفحص ادامه می‌یابد.

وی اشاره به اهمیت پرداختن به تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان لرستان، افزود: حوزه هنری لرستان سال گذشته ۴ اثر در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس تولید نموده که پیگیر چاپ و نشر این آثار هستیم، از جمله این آثار جلد دوم مجموعه «بلدچی» است که به همراه چاپ دوم جلد نخست در قالب یک مجموعه دو جلدی عرضه می‌شود.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان عنوان کرد: استقبال مناسب از جلد اول این مجموعه و فروش کامل چاپ نخست آن نشان‌دهنده آنست که ادبیات دفاع مقدس به‌عنوان یک جریان پویای ادبی در استان لرستان مخاطبان خود را دارد و با توجه به حضور فعال استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس امکان فراوانی برای توسعه ادبیات دفاع مقدس بویژه در استان لرستان وجود دارد.

سپهوند گفت: باید توجه داشت که تاریخ شفاهی دفاع مقدس تنها یک مقوله ادبی نیست بلکه منبعی غنی برای تولید محتوا در حوزه هنر انقلاب اسلامی است و می‌تواند منابع پژوهشی لازم را برای تولید آثار در سایر حوزه‌ها مانند هنر‌های نمایشی، فیلم و انیمیشن را فراهم آورد.

لازم به ذکر است، مجموعه ۲ جلدی بلد چی در ۶۰۰ و ۷۰۰ صفحه و با جلد سخت عرضه می‌شود و علاقمندان می‌توانند آنرا از طریق مراکز فروش سوره در سراسر کشور و مرکز فروش پاتوق کتاب در خرم‌آباد تهیه نمایند.
 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات
آخرین اخبار