خبرهای داغ:
اطلاعیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی:
اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی از اهالی قلم و نویسندگان و شعرا خواسته است که آثار ادبی خود در خصوص شهید مدافع حرم محسن حججی را برای درج در کتب درسی به این اداره ارسال کنند.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۰۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از آنجا که رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش از وجود یک درس در خصوص ایثارگری "شهید حججی" در کتب درسی پایه دوازدهم در سال تحصیلی 98_97 خبر داده است.

 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرده است:

قابل توجه اساتید، شعرا ونویسندگان اهل قلم استان وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد به منظور ترویج و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد ومقاومت، اشعار و یا متنی را در معرفی شهید بزرگوار مقاوم و مدافع حرم شهید محسن حججی در کتب درسی درج نمایند.

لذا خواهشمند است با توجه به موارد زیر نسبت به تهیه موارد درخواستی و ارسال به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان جنوبی واقع در خیابان شهید مدرس، انتهای شهید مدرس 2حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه سال جاری اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

 ۱ -آثار ارسالی می‌توانند در قالب نثر و یا در قالب شعر باشد. ۲- با توجه به  استفاده متون برگزیده در کتاب‌های درسی به خصوص پایه دوازدهم لازم است زبان و محتوای اثر با ذهن و ضمیردانش آموزان دردوره‌های مختلف سازگاری داشته باشد. ضروری است ارسال کنندگان مطالب گروه سنی مخاطب اثر خودرادر آغازیا پایان ذکر کنند.3 -متون ارسالی نظم می بایست حداکثر40 بیت و متون نثر حداکثر300کلمه باشد.4- محتوای مطالب می بایست مرتبط با مفاهیمی چون شهید و شهادت،دفاع از انقلاب اسلامی وازمیهن؛دفاع از حریم حرم،مبارزه با تروریسم درفراسوی مرزها،پاک باختگی  و...با محوریت شهید حججی باشد.5- بهترین آثار برگزیده برای درج در کتابهای درسی انتخاب می‌شود وعلاوه بر آن آثار برگزیده اول در قالب کتابی مستقل به عنوان یادنامه شهید محسن حججی یا در مجلات رشد به چاپ خواهد رسید.

همچنین از پدید آورندگان ده اثر اول طی مراسمی تقدیر شایسته به عمل خواهد آمد.

"اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی-معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس"

ارسال نظرات
پر بیننده ها