خبرهای داغ:
سردار سلامی در قم:

هدف دشمنان از شکل‌دادن داعش ایجاد منطقه امن برای اسرائیل بود/ دشمنان فقط زبان قدرت می‌فهمند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان می‌خواستند سوریه را از مقاومت اسلامی جدا کرده و اسرائیل را در نقطه امن قرار دهند و مردم را درگیر درگیری‌های قومی و مذهبی کنند.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۳۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

هدف دشمنان از شکل‌دادن داعش ایجاد منطقه امن برای اسرائیل بود/ دشمنان فقط زبان قدرت می‌فهمند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار حسین سلامی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم با عنوان "عهد سربازی" در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: هفته بسیج با اندیشه‌های ژرف و آینده‌نگر امام راحل و مقام معظم رهبری به‌عنوان یک شجره طیبه در انقلاب اسلامی شکل و تداوم‌ یافته است و دامنه‌های این نهاد مقدس امروز گسترش یافته و حتی جهانی شده و عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور را در برگرفته است.

وی افزود: پیروزی جبهه مقاومت و دفن آرزوهای نظام استکبار و مزدوران فریب‌خورده، در کنار خاموش‌کردن شعله‌های سوزان این فتنه عظیم برای آینده بشریت توسط مدافعان حرم و تمام نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و به‌ویژه سردار سلیمانی، را باید تبریک گفت.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی ایران بعثت مجددی از اسلام در این جهان بود که افق اسلام در قرن حاضر از ایران در جهان درخشید، همان‌گونه که در صدرِ اسلام کافران و منافقان درصدد خاموشی اسلام بودند و برای آن جنگ‌های متعددی را به‌راه انداخته و تحریم‌های اقتصادی فراوانی بر مسلمانان تحمیل کردند در حالی که اسلام در آن دوران از نظر ساز و برگ بسیار در مضیقه بود.

وی تصریح کرد: در صدر اسلام فردی تصور نمی‌کرد اسلام از داخل دره‌های تنگ و تاریک عربستان فراتر آید و گستره عالم را درنوردد و امروز نیز همین وضعیت است، چراکه فردی تصور نمی‌کرد خورشید پرفروغ انقلاب تا این اندازه بر گستره دنیا سایه افکنده و نظم ناعادلانه قدرت‌های بزرگ را به چالش بکشد.

سردار سلامی با بیان اینکه آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دلیل اصلی به‌صف‌شدن دشمنان خداوند علیه انقلاب اسلامی بود، ابراز کرد: نمونه بارز آن در جنگ هشت ساله به‌وقوع پیوست، اما در آن روزهای سخت بسیجیان لباس جهاد را بر تن کردند، چنانچه امروز هم‌ چنین بوده و همه می‌دانند که بندگان مخلص خدا جز با زره و هجرت نمی‌توانند در برابر دشمنان خدا ایستادگی کنند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بسیجیان و نیروهای مخلص کشور با هجرت از خانه‌های خود به‌سوی جبهه‌های جنگ تمام سرزمین‌های غصب شده را از دشمن بعثی باز پس گرفتند و طهارت روحی و اخلاق از شاخصه‌های اصلی بسیج در جهان شد و امروز نیز این گستره نفوذِ بسیج، "جهانی" شده است.

وی با اشاره به حجم وسیع دشمنی و توطئه‌های دشمنان در جنگ تحمیلی ادامه داد: با ایستادگی بسیجیان در جنگ هشت‌ساله  توانستیم به عمق سرزمین دشمن نفوذ کرده و مرزها را باز پس بگیریم. شما ادبیات مقاومت، فتح و پیروزی را ایجاد کردید و سبب شدید تا دشمن به فرهنگ شکست در برابر جبهه مقاومت عادت کند و بعدازآن نیز توان موشکی و دفاعی خود را افزایش داده و باور کردید که باید موشک‌های شما سینه آسمان را بشکافد و تمام نقاط حیاتی دشمن را تهدید کند، چراکه دشمن تنها در برابر قدرت سر تعظیم می‌آورد و فقط قدرت را می‌فهمد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران عنوان کرد: شما از هر تهدید دشمن یک فرصت ساخته و ماهواره به فضا پرتاب‌ و سینه‌ اتم شکافته شد و در عرصه‌های دیگر نیز پیشرفت کردید تا ثابت شود هم می‌توان در برابر دشمن ایستادگی و هم پیشرفت کرد؛ این اقدام به‌وجود آورنده یک فرهنگ و گفتمان جدید در مبادلات جهانی بود. آمریکا از قدرت نرم و سخت ایران هراس دارد و درصدد جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه بود و به‌همین منظور با سوءاستفاده از فتواهای علمای مزدور وهابی گروهک‌های تروریستی و اسلام آمریکایی را با قدرت مالی سعودی به‌وجود آورد که‌ موج تهاجم جدیدی علیه جبهه مقاومت اسلامی بود.

سردار سلامی یادآور شد: آن‌ها می‌خواستند سوریه را از مقاومت اسلامی جدا کرده و اسرائیل را در نقطه امن قرار دهند و مردم را درگیر درگیری‌های قومی و مذهبی کنند، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب، نیروهای نظامی و مردمی آن‌ها ساماندهی و در نهایت سبب شکست کامل آن‌ها شد؛ این در حالی بود که پشتوانه‌های مالی، حمایت‌ها و آموزش‌های نظامی برای تروریست‌ها بسیار مهیا و سازمان‌یافته بود و حتی اجازه فروش نفت را نیز به آن‌ها داده بودند.

وی ابراز کرد: سوریه نقطه طلایی شکل‌گیری بسیج جهانی در اسلام بود که سبب شد مجاهدینی فداکار از نقاط مختلف جهان به این جبهه ملحق شوند و این فتنه خطرناک برای جهان بشریت را دفع کنند، چراکه این گروهک تروریستی جز برای خود برای هیچ فردی اعم از شیعه، سنی و غیره موضوعی را قائل نبودند.

هدف دشمنان از شکل‌دادن داعش ایجاد منطقه امن برای اسرائیل بود/ دشمنان فقط زبان قدرت می‌فهمند

ارسال نظرات