استاندار لرستان مطرح کرد:

لزوم توجه اجرای پژوهش‌ها و تجاری کردن آنها

استاندار لرستان گفت : تبدیل و اجرای پژوهش‌ها و تجاری کردن آن‌ها گامی مهم و اساسی‌ بوده و بایستی به این زمینه بیش‌تر توجه شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۵۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگاری بسیج از لرستان ، سیدموسی خادمی در افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری که به مناسبت آغاز هفته پژوهش به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد،اظهار داشت: وجود اساتید برجسته و سطح عالی و البته دانشجویانی کارآفرین، ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دارد.

وی افزود: حضور غرفه‌های فعال و پویا در این نمایشگاه به نوعی بیانگر فعالیت مثبت و مؤثر دانشگاه‌های لرستان در این حوزه است.

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت مراکز علمی کاربردی و پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علی‌رغم اقدامات پژوهشی قابل توجهی که در استان صورت گرفته است اما هنوز در آغاز راه هستیم و برای رسیدن به نقطه ایده آل باید بیش‌تر از این تلاش کرد.

خادمی با بیان اینکه که کشور ما در حوزه پژوهش چندان قوی نیست و هنوز مراحل اولیه را طی می‌کند، تصریح کرد: بدین ترتیب استان‌های کم‌تر توسعه یافته‌ای همچون لرستان مشکلات به مراتب بیش‌تری در این حوزه خواهند داشت.

استاندار لرستان عنوان کرد: بسیاری از طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه طبق ارائه گزارش مسئولین غرفه‌ها در مرحله تجاری سازی هستند،

وی گفت: پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های فنی، اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی بیانگر این است که مقوله پژوهش هم‌چنان در لرستان زنده است.

خادمی به قوانین تعریف شده در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی اشاره و تاکید کرد: تبدیل و اجرای پژوهش‌ها و تجاری کردن آن‌ها گامی مهم و اساسی‌ بوده و بایستی به این زمینه بیش‌تر توجه شود.

استاندار لرستان بیان کرد: بنیاد علمی نخبگان، معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری مراکزی هستند که رسالت آن‌ها حمایت از طرح‌های پژوهشی‌ست

خادمی اضافه نمود: بنابراین کمک‌های دولت به طرح‌های پژوهشی در لرستان در همین قالب‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که ممکن است طرح پژوهشی خاصی به جلسات پژوهش استانداری وارد شوند، خاطرنشان کرد: یا از طریق مراجع ملی و یا با رایزنی با صنعت گران استان در صورت خریداری محصولات و تجاری سازی آن‌ها می‌توان این گونه طرح‌ها را مورد حمایت قرار داد.

نمایشگاه پژوهش و فناوری استان صبح امروز یکشنبه با حضور استاندار لرستان، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، روسای دانشگاه‌های استان، مراکز علم و فناوری، کارآفرینان و پژوهش‌گران برجسته در دانشگاه لرستان افتتاح و تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری جهت بازدید دانشجویان و علاقمندان به حوزه پژوهش و فناوری دایر خواهد بود.
ارسال نظرات