مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

آغاز طرح پاییزه کتاب در زنجان

ثبت‌نام از کتابفروشی‌های زنجان برای مشارکت در طرح پاییزه کتاب از دوم آذرماه آغاز شد تا از این طریق بر رونق بازار کتاب و افزایش سرانه مطالعه از طریق اعطای یارانه کتاب اضافه شود.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۰۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به شعار طرح پاییزه کتاب با عنوان «هر ورقش دفتریست...»، گفت: طرح پاییزه کتاب با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی از دوم آذرماه در کتابفروشی‌های عضو طرح سراسر کشور آغاز  و تا ۲۲ آذرماه در مراکز استان‌ها و ۲ دی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود، کتابفروشی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir در دومین «پاییزه کتاب» ثبت‌نام کنند.

ناصر مقدم تخفیف عرضه کتاب در این طرح را بین ٢٠ تا ٢٥ درصد اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو خریداری کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون در زنجان ٧ کتاب‌فروشی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که اسامی آنها "پاتوق کتاب" به مدیریت محمد رضاخانی واقع در جنب امامزاده، "کتاب‌فروشی سهروردی" به مدیریت سید داود موسوی بالاتر از چهارراه انقلاب به سمت سعدی، "کتابکده فرهنگ" به مدیریت رضا تقدسی واقع در چهارراه انقلاب، کوچه رهبری، "شهر کتاب زنجان" به مدیریت جواد فرجیان واقع در چهارراه سعدی، روبروی بانک پاسارگاد، "کتاب‌فروشی کسری" به مدیریت علی‌اکبر اکبری سطلانیه واقع در بازارچه سعدی، "مرکز کتاب سعادت" به مدیریت آرش سعادتی واقع در کوچه‌مشکی، خیابان امامت، روبه‌روی دانشگاه پیام نور و "کتاب بهمن ابهر" به مدیریت محمد حسن عاشری واقع در ابهر، بلوار طالقانی جنوبی، جنب بانک کوثر است.

مقدم از جمله شرایط شرکت کتاب‌فروشی‌ها در این طرح را داشتن پروانه کسب با تاریخ معتبر عنوان و تصریح کرد: در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است. خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، خریداری کند.

وی با اشاره به شرایط و ضوابط کتابفروشی‌های متقاضی شرکت در طرح پاییزه کتاب، گفت: کتابفروشی‌ها باید مجهز به رایانه بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند، کتب فروخته شده باید در سامانه مربوط در سایت کتاب دات آی آر ثبت شود، ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده باید آنلاین و همزمان با فروش آن صورت گیرد، نصب پوستر طرح، در ورودی و محل قابل رؤیت فضای کتابفروشی تا پایان طرح مذکور الزامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به موارد تخلف در این طرح نیز اشاره کرده و افزود: ثبت کتاب خارج از زمان خرید تخلف محسوب شده و موجب مسدود شدن درگاه کتابفروشی خواهد شد. کتابفروشی ملزم به ارائه اطلاعات واقعی خریداران اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه بوده و در صورت ارائه دیتای جعلی و ساختگی موجبات مسدود شدن درگاه خود را فراهم خواهد کرد. کتب آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند مشمول طرح مذکور نخواهند بود. امکان خرید بیش از دو نسخه از یک عنوان برای هر خریدار وجود ندارد. عدم تطابق اطلاعات کتاب‌ها و فروش نیز از موارد تخلف محسوب می‌شود.

مقدم اظهار داشت: هر کدام از این تخلفات موجب ثبت تخلف و اخطار در پنل کتابفروشی می‌شود و غیرفعال شدن پنل و محروم شدن از ادامه طرح و حتی عدم مشارکت در طرح‌های را در پی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار